سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۱۰
کد مطلب : 74223
منبع : خبرگزاری تسنیم

بازارچه‌های محلی برای فروش محصولات مددجویان در قم راه‌اندازی می‌شود

قم نيوز : در نشست استاندار با تشکل‌های مردم‌نهاد قم بر راه‌اندازی بازارچه‌های محلی برای فروش محصولات و تولیدات مشاغل خانگی به‌ویژه مددجویان تأکید شد.
بازارچه‌های محلی برای فروش محصولات مددجویان در قم راه‌اندازی می‌شود
بازارچه‌های محلی برای فروش محصولات مددجویان در قم راه‌اندازی می‌شود
به گزارش قم نیوز نشست صمیمی استاندار با تشکل‌های مردم‌نهاد عصر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه، مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قم، با اشاره به نقش مهم تشکل‌های مردم‌نهاد در سیاست و اجتماع اظهار داشت: تشکل‌های مردم‌نهاد و اجتماعی بخشی از اراده‌های مردمی در سرنوشت کشور را به نتیجه می‌رسانند.

تشکل‌های مردم‌نهاد به نقش مطالبه گری خود عمل کنند

عطاالدین قاسمی با بیان نقش مطالبه گری تشکل‌های مردمی ابراز کرد: توسعه تشکل‌های اجتماعی از شاخص‌های مهم توسعه مدنی است، در دولت تدبیر و امید نقش مطالبه گری برای تشکل‌های قائل شده است.

وی ادامه داد: تشکل‌های اجتماعی به‌عنوان ناظران ملت، چشم تیزبین مردم هستند، در سال‌های گذشته برای افزایش تعداد سمن‌ها برنامه‌ریزی‌های زیادی صورت گرفته است، خانه تشکل‌های مردم‌نهاد با نگاه مثبت دولت بازشده است، تعامل خوبی بین تشکل‌های مردم‌نهاد و اداره کل ورزش و جوانان استان شکل‌گرفته است.

مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قم تصریح کرد: بیشترین استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردن نهاد برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و اجرای درست حقوق شهروندی انجام می‌شود، برای افزایش سواد رسانه‌ای در بین مردم قرارداد دوجانبه‌ای بین استانداری و کانون فرهنگی هنری مساجد منعقدشده است.

نماینده تشکل‌های مردم‌نهاد در هیئت نظارت بر سمن‌های استان نیز در بخشی از این جلسه، با اشاره به تعداد تشکل‌های مردم‌نهاد فعال استان قم تأکید کرد: در حال حاضر بالغ‌بر 200 تشکل مردم‌نهاد در استان قم مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند.

موسوی با بیان حوزه فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد در استان قم خاطرنشان کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد قم در 5 حوزه اصلی مانند آسیب‌های اجتماعی، محیط‌زیست و مبحث حمایت و درمان  فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین هدف اقدامات و فعالیت‌های تشکل‌های مردم‌نهاد ابراز کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد این هدف را دنبال می‌کنند که به‌عنوان یک شریک اجتماعی باری از فعالیت‌های دولت را بر دوش کشیده و آن را کم کنند.

نماینده تشکل‌های مردم‌نهاد در هیئت نظارت بر سمن‌های استان با اشاره به خواست اصلی سمن‌های استان قم اضافه کرد: حضور تشکل‌های مردم‌نهاد در مراکز تصمیم‌ساز و سیاست‌گذاری نیاز مهم تشکل‌های مردم‌نهاد است، در حال حاضر صرفاً تشکل محیط‌زیست در مراکز تصمیم‌ساز حضور دارد.

موسوی ادامه داد: مددجویان تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه آسیب‌های اجتماعی مشغول فعالیت هستند، ایجاد بستری برای فروش محصولات و تولیدات مددجویان در بازارچه‌های محلی از نیازهای مهم استان و فعالان مشاغل خانگی و مددجویان استان است.

سیاست زدگی بزرگ‌ترین آفت تشکل‌های مردم‌نهاد است

استاندار قم نیز  با اشاره به تخصص و مهارت مطلوب تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های تخصصی تأکید کرد: حضور سمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در مراکز تصمیم‌ساز خواست معقولانه‌ای است چراکه این تشکل‌ها در حوزه‌های تخصصی از مهارت بیشتری برخوردار هستند، سعی می‌شود حضور تشکل‌های مردم‌نهاد در بدنه اجرایی استان جا بیفتد.

بهرام سرمست ادامه داد: اعتقاد مسئولان در امر سیاست بر اجتماعی و مردمی کردن آن است، تا زمانی که سیاست در امر تصمیم‌گیری به مردم مراجعه نکند به نتیجه مطلوبی نمی‌رسد. مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی و صیانت از منشور حقوق شهروندی ازجمله مباحث مهمی بوده که با مشارکت و تعامل سمن‌های استان قابل تحقق است.

وی ابراز کرد: ایجاد بستری برای فروش محصولات مددجویان در بازارچه‌های محلی در ایام عید نوروز در استان قم عملیاتی شود، سیاست زدگی بزرگ‌ترین آسیب تشکل‌های مردم‌نهاد بوده و ثمر دهی آن‌ها را از بین می‌برد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchxinq.23nkidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما