سه شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : 749
معاون سياسی امنيتی استاندار قم خواستار شد:

لزوم ارائه آموزش مهارت های زندگی به جوانان

قم نيوز : قم نیوز: معاون سياسی امنيتی استاندار قم با اشاره به نقش آگاهی در پيشيگيری از آسيب های اجتماعی، لزوم ارائه آموزش مهارت های زندگی به جوانان را خواستار شد.
لزوم ارائه آموزش مهارت های زندگی به جوانان
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمد مهدی انصاری در سومين جلسه كارگروه اجتماعی فرهنگی استان كه با حضور اعضای اين كارگروه در تالار امام رضا(ع) استانداری برگزار شد طی سخنانی با اشاره به اقدامات برنامه ريزی شده برای اجرای طرح مكتب خانه های قرآنی در استان اظهار داشت: اجرای اين طرح به گسترش و تقويت فرهنگ و آموزه های تعالی بخش قرآن در جامعه به ويژه در بين نسل های سوم و چهارم كمك خواهد كرد.

وی به برگزاری محافل و مجالس نورانی قرآن در محلات و هيئات مذهبی مختلف در طول سال اشاره و تصريح كرد: قرآن كانون نور و هدايت بوده و هر كس به نوعي سعی می كند در پناه و توسل به قرآن، از نورانيت و بركات معنوی آن بهره مند شود.

معاون سياسی امنيتی با بيان اين كه فعاليت های قرآنی گسترده و خوبی را در بخش های مردمی جامعه و نهادها و دستگاه ها شاهد هستيم گفت: ساماندهی و نظام مند شدن اين فعاليت ها ضروری بوده و لازم است كليه اقدامات و برنامه های قرآنی در استان، به ويژه بخش مردمی آن، به صورت منسجم و نظارت شده، اداره و مديريت شوند.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به كاهش آمار طلاق استان در شش ماهه نخست امسال، اين مسأله را اتفاقی خوشايند دانست و بر لزوم تداوم اجراي طرح های مؤثر در زمينه پيشگيری و كاهش آمار طلاق در استان تاكيد كرد.

وی افزود: طلاق از جمله موضوعات مهم اجتماعي است و لذا دستگاه های فرهنگی اجتماعی استان بايد آن را به عنوان يك مسأله جدی و محوری قلمداد كرده و همواره اقدامات و طرح هاي مناسب برای حل اين معضل را در دستور كار خود داشته باشند.

معاون استاندار قم با بيان اين كه بسياری از آسيب ها و معضلات اجتماعی ريشه در عدم آگاهی دارد، آموزش را از جمله راهكارهای مؤثر در پيشگيری از آسيب ها دانست و گفت: پيچيدگی و اقتضائات زندگي امروزی ايجاب مي كند كه مهارت های زندگی به خانواده ها و جوانان آموزش داده شود.

در اين جلسه مديركل بهزيستی استان طی گزارشی از وضعيت ازدواج و طلاق در استان، از رشد آمار ازدواج و كاهش آمار طلاق در قم طی شش ماه نخست امسال خبر داد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd2n056yt0o.a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما