سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : 7507

نرخ مصوب نان در قم منطقی است

قم نيوز : قم نیوز: معاون داخلی بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به نرخ جدید نان در قم گفت: نرخ مصوب اعلام شده، منطقی و بر مبنای محاسبات کارشناسی است.
نرخ مصوب نان در قم منطقی است
به گزارش قم نیوز، امیر محمدی‌چهر با اشاره به نرخ گذاری جدید نان در قم گفت: بر اساس اعلام شرکت غله و خدمات بازرگانی از اواسط خرداد ماه جاری، قیمت فروش هر کیلوگرم گندم به کارخانجات تولید آرد، از کیلویی ۳۶۰ تومان به ۴۶۵ تومان افزایش یافت.

وی افزود: به دنبال این افزایش، جلسات متعدد در استان برای بررسی و کارشناسی قیمت نان و پاسخگویی منطقی به دغدغه‌های صنفی موجود در این بخش تشکیل شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: بررسی‌های دقیق انجام گرفته در چندین جلسه کارشناسی نشان داد که قیمت هر کیلو آرد تحویلی کارخانجات به نانوایی‌ها در استان ۵۷۰ تومان تمام می‌شود که این قیمت نسبت به قیمت ۴۳۰ تومان قبلی حدود ۳۰ درصد افزایش داشته است.

محمدی‌چهر بیان داشت: این آنالیز قیمت و لحاظ افزایش‌های به وجود آمده در سایر مولفه‌های تاثیرگذار بر تولید نان از جمله نرخ بیمه و دستمزد کارگران در سال جدید، اعضای کمیته تعیین نرخ را به تغییر در قیمت این محصول مجاب کرد.

وی با اشاره به نرخ مصوب نان در قم گفت: نان سنگک از کیلویی ۸۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان یعنی به عبارتی هر نان سنگک با وزن ۵۰۰ گرم از ۴۰۰ به ۵۰۰ تومان، ‌نان تافتون و لواش با وزن چانه ۱۹۰ گرم از ۱۰۰ به ۱۲۵ تومان و قیمت نان بربری از ۳۵۰ تومان به ۴۵۰ تومان تغییر کرده است که این نرخ‌ها بین ۲۰ تا ۳۵ درصد از قیمت‌های تهران ارزان‌تر است.

معاون داخلی بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه فرایند تعیین نرخ جدید نان در قم ماحصل یک مجموعه کار کارشناسی است، افزود: نرخ مصوب نان در قم، منطقی و عادلانه بوده و در این زمینه این اداره کل آماده پاسخگویی مستدل و شفاف به نقطه نظرات کارشناسی مطرح شده از سوی صاحب نظران و کارشناسان امر است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.wn0k49nm05k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما