پنجشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : 15145
رئیس سازمان صنعت قم خبر داد:

بازرسی از ۲۷۷۷۰ واحد صنفی و غیر صنفی در قم

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در دو ماهه ی ابتدای سال از ۲۷۷۷۰ واحد صنفی و غیر صنفی در قم بازرسی به عمل آمده است.
بازرسی از ۲۷۷۷۰ واحد صنفی و غیر صنفی در قم
به گزارش قم نیوز، یونس عالی پور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم پیش از ظهر امروز در کارگروه تنظیم بازار استان قم با اشاره به فعالیت‌های نظارتی این سازمان اظهار داشت: در دو ماهه ی ابتدای سال از 27770 واحد صنفی و غیر صنفی شامل شرکت‌های خدماتی، واحدهای  اقامتی، پذیرایی، مجتمع‌های رفاهی، انبار، سردخانه ، عمده و خرده فروشی بازرسی شد که منجر به شناسایی 4409  تخلف در قالب 4274 به ارزش 36 میلیارد ریال گردید.
 
وی اظهار کرد: تعداد پرونده تشکیل شده در در دو ماهه گذشته نسبت به دو ماه قبل از آن به میزان 5 درصد کاهش داشته است، اما به لحاظ ارزشی 13 درصد رشد داشته است.
 
عالی پور تخلفات کشف شده از انواع مختلف دانست وافزود: 41 درصد تخلفات مربوط به عدم درج قیمت، 26 درصد  تخلفات مرتبط با گران فروشی و عدم رعایت بهداشت 14 درصد تخلفات را تشکیل می‌داد.
 
فعالیت گشت‌های مشترک
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به گشت مشترک این سازمان با نهادهای دیگر اظهار داشت: طی دو ماه گذشته 135 مورد گشت مشترک بازرسی با تعزیرات حکومتی، نیروی انتظامی، معاونت غذای و دارو، مرکز بهداشت و سایر ادارات برگزار شد.
 
عالی پور با اشاره به برگزاری طرح‌های مختلف نظارتی گفت:  طی دو ماه گذشته طرح‌های ویژه نظارتی همچون طرح نظارتی ایام ارتحال امام، طرح نظارتی نیمه شعبان وطرح نظارتی ویژه ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد.
 
تشکیل پرونده برای نانوایی‌های متخلف
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بازرسی از نانوایی‌ها را یکی دیگر از فعالیت‌های سازمان صنعت، معدن وتجارت دانست و افزود: بازرسان سازمان در طول دو ماهه گذشته 2846  مورد بازرسی از نانوایی‌های سطح استان بعمل آورده اند که در این بازرسی‌ها 485 مورد تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، عرضه خارج از شبکه آرد و نامرغوبیت نان شناسایی شد.
 
وی ادامه داد: ارزش پرونده‌های نانوایی‌های متخلف 533 میلیون ریال بوده است که پرونده ی آنها جهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
 
عالی پور با اشاره به عملکرد ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: تعداد کل گزارشات مردمی 1937 گزارش بوده است که تعداد این گزارشات در 2 ماه اخیر نسبت به 2 ماه قبل از آن 14 درصد کاهش داشته است و بیشترین گزارشات مردمی مربوط به نان با 362 گزارش و میوه و سبزی با 149 گزارش بوده است.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcftydy.w6dtjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما