سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۱
کد مطلب : 7510
دلبری عنوان کرد:

تلاش برای حذف مراجعه حضوری مردم به شهرداری‌ها

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: بهره‌برداری از فاز نخست سیستم یکپارچه شهرسازی مقدمه‌ای برای خالی کردن فضای فیزیکی شهرداری‌ها از مراجعات حضوری مردم است.
تلاش برای حذف مراجعه حضوری مردم به شهرداری‌ها
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در مراسم رونمایی از سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد شهرداری قم که عصر یکشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار کرد: خدا را شاکرم به بنده حقیر این توفیق را عنایت فرمود تا بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص قم که یکی از آنها خدمت به مردم و توجه به خواسته‌های مردم عزیز این شهر بود را جامه عمل بپوشانیم.

وی تغییر چهره شهر را نیز از مطالبات مقام معظم رهبری در جمع مردم استان قم دانست و اضافه کرد: به‌حمدالله با همراهی شورای اسلامی شهر قم این توفیق حاصل شد تا در این زمینه نیز اقدامات خوبی در شهر قم انجام گیرد.

شهردار قم همچنین برپایی مراسم رونمایی از سیستم یکپارچه شهرسازی، نوسازی و درآمد شهرداری قم در شب مبعث که از اعیاد بزرگ مسلمانان و شیعیان است را نیز از دیگر توفیقات خود و همکارانش در مجموعه شهرداری ذکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از کارهایی که مدیریت شهری در راستای خدمت‌رسانی به مردم شریف شهر قم انجام داد را آسیب‌شناسی ارائه خدمات و نیازهای مردم دانست و بیان کرد: در این آسیب‌شناسی مهم‌ترین خواسته‌های مردم حذف بروکراسی اداری و تسریع در کارها و جلوگیری از اعمال سلیقه بود.

دلبری با بیان اینکه در سیستم سنتی و دستی احتمال خطا در محاسبات وجود دارد اظهار کرد: این اشتباهات موجب سوء برداشت‌های مردم از نحوه ارائه خدمات می‌شد که با سیستم مکانیزه و الکترونیکی اشتباهات به صفر می‌رسد.

وی یکی از موضوعات مورد توجه مقام معظم رهبری در سنوات گذشته را نهضت نرم‌افزاری دانست و یادآور شد: لازمه رسیدن به اهداف افق سند چشم‌انداز کشور و تبدیل شدن به کشور اول منطقه توجه به زیرساخت‌ها و استفاده از امکانات تکنولوژی روز است.

شهردار قم افزود: در قرن و عصر ارتباطات و در هزاره سوم که شاهد تحولات در حوزه تکنولوژی و استفاده از فناوری‌های نوین هستیم دستیابی به فناوری‌ها برای ایران که نخبگانی زیادی در زمینه‌های علمی دارد و برای استان قم که از ظرفیت‌های زیادی از جمله بارگاه کریمه اهل بیت، بزرگ‌ترین حوزه علمیه جهان اسلام، وجود پربرکت مراجع تقلید و نخبگان دینی و علمی برخوردار است یک ضرورت به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: این ضرورت ما را بر آن داشت که در راستای دستیابی به سیستم نرم‌افزاری و زیرساخت سیستم هوشمند برای رسیدن به شهرداری الکترونیک محور و شهر الکترونیکی و در نهایت ایجاد یک شهروند هوشمند و الکترونیکی تلاش کنیم.

دلبری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در این زمینه یادآور شد: جلسات متعددی برگزار شد و با حرکت جهادی در سیستم مدیریت شهری با همکاری تمام همکارانمان در مجموعه شهرداری توانستیم امروز فاز نخست سیستم یکپارچه شهرسازی را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه البته این برای ما کافی نیست اظهار کرد: بهره‌برداری از فاز نخست این سیستم مقدمه‌ای است برای طی کردن سایر مراحل تا روزی که ما به جایی برسیم که فضای فیزیکی شهرداری‌ها خالی از مراجعات حضوری باشد.

شهردار قم افزود: امیدواریم شهروندان شریف قمی هر چه زودتر در منزل و یا محل کار خود با استفاده از ظرفیت‌های الکترونیکی و اتوماسیون‌ اداری و مخابراتی که بستر آن آماده شده است خدمات شهری خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه امروز باید وقت شهروندان برای ما اهمیت داشته باشد خاطر نشان کرد: تلاش ما این است که در شهرداری الکترونیکی محور و شهر الکترونیکی فعالیت‌هایی انجام گیرد که در نهایت به صرفه‌جویی در وقت مردم ختم شود.

دلبری در ادامه به تشریح برنامه‌های شهرداری برای رسیدن به نقطه مطلوب در جلب رضایت مردم اشاره کرد و گفت: بسترسازی، فرهنگ‌سازی و آموزش به شهروندان، خودکارسازی، پویاسازی و به‌روزسازی اطلاعات از جمله این برنامه‌هاست.

وی همکاری در اجرای زیرساخت فیبرنوری در سطح شهر، سیستم کارت الکترونیکی شهروندی، سیستم ویدویی تبلیغات و زیباسازی شهری، سیستم مکانیزه ایجاد فضای سبز شهری، درگاه الکترونیکی شهرداری و شبکه‌های وای‌فای شهری را از دیگر اقدامات مهم در دست اجرای شهرداری قم اعلام کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.z8fbjh8n79bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما