يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : 7651
نیمه شعبان انجام می شود؛

اتمام عملیات عمرانی احداث دیوار حائل صفاشهر

قم نيوز : قم نیوز: اتمام عملیات عمرانی احداث دیوار حائل صفاشهر تا نیمه شعبان، برگزاری جلسه ویژه ستاد بزرگداشت نیمه شعبان در منطقه هفت، اتصال بلوار شهید موسوی به محله شیخ آباد و برگزاری جشن بزرگ ستارگان شعبان المعظم از عناوین اخبار شهرداری قم است.
اتمام عملیات عمرانی احداث دیوار حائل صفاشهر
به گزارش قم نیوز، شهردار منطقه چهار قم با اشاره به اتمام عملیات عمرانی احداث دیوار حائل صفاشهر تا نیمه شعبان بیان کرد: احداث این دیوار۶۵۰ متری که با ضخامت ۲متر و۳۰ سانتیمتر و با ارتفاع چهار متر و ۱۰سانتیمتر است در نیمه شعبان به اتمام می‌رسد.

احمد نکونام اهداف اجرای این طرح را جلوگیری از ریزش و سقوط سنگ‌های کوه موجود به داخل سواره‌ روهای در مسیر، که در تمام طول سال بر اثر فرسایش به پایین سرازیر شده و سبب مشکلات عدیده‌ای در تردد خودروها و عبور و مرور اهالی می‌ شد ذکر کرد.

وی در ادامه اذعان داشت: جلوگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی بوجود آمده در حریم کوه توسط افراد سودجو که امنیت محل را به خطر انداخته و سبب رنجش خاطر اهالی شده بود، همچنین جلوگیری از برهم زدن نظافت محل که در اثر ریزش سنگریزه‌ها به وجود می‌آمد و بویژه در زمان بارندگی، که اهالی محل با مشکل جدی مواجه می‌ شدند از جمله اهداف دیگر این طرح است.

برگزاری جلسه ویژه ستاد بزرگداشت نیمه شعبان در منطقه هفت قم
شهردار منطقه هفت قم بیان کرد: شهرداری منطقه هفت که در مجاورت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) قرار دارد در تمام مناسبت‌ها و برنامه‌ها با تمام امکانات در صحنه خواهد بود و آماده میزبانی از زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(س) است.

مهدی اصفهانیان مقدم ادامه داد: امسال با پیش بینی حضور میلیونی زائران در شهر مقدس قم برپایی استندهای راهنمای زائران، ایستگاه‌های صلواتی، نصب پلاکاردهای راهنما در سطح شهر، توزیع قالب یخ، تعمیر و تجهیز چشمه سرویس های‌ بهداشتی، ایجاد ایستگاه های آتش‌نشانی سیار در پارک‌سوارها، تامین کیسه‌های پلاستکی برای توزیع در بین زائران، نظافت و ساماندهی خیابان های شهر به ویژه در اطراف حرم مطهر، شست‌و‌شوی مسیرهای پارک‌سوارها، آذین بندی، ریسه‌کشی، نصب المان‌های نوری و استقرار تانکرهای آب ویژه شستشوی معابر از جمله مصوبات اجرایی پیش‌بینی شده برای ایام نیمه شعبان عنوان کرد.

اتصال بلوار شهید موسوی به محله شیخ آباد
شهردارمنطقه ۲ قم گفت: ادامه خیابان ولیعصر به طول ۶۰۰ متر به اتمام رسیده و قابل بهره برداری است.

مجید متین فر گفت: طول این پروژه ۶۰۰ متر است که شامل زیرسازی و آسفالت به حجم ۶ هزار و ۴۰۰ متر مربع و جدولگذاری هزار و ۲۰۰ متر و با صرف هزینه ای بالغ بر سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال بوده که تمامی این هزینه از منابع داخلی شهرداری قم تامین شده است.

وی در ادامه در خصوص عملیات عمرانی این پروژه اظهار داشت: این پروژه به منظور روان سازی ترافیک منطقه و ایجاد دسترسی بین محلات شیخ آباد و ۱۶ متری ولیعصر (عج) به اجرا درآمده است.

برگزاری جشن بزرگ ستارگان شعبان المعظم
مدیر کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری قم اظهار داشت: به مناسبت اعیاد مبارک شعبانیه و ولادت با سعادت حضرت امام حسین(ع)، حضرت امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) جشن بزرگ ستارگان شعبانیه به همت شهرداری قم برگزار می شود.

علی حاجی رضا افزود: این مراسم به منظور تکریم رشادت‌ها و دلاوری‌های جانبازان هشت سال دفاع مقدس با حضور جانبازان گرانقدر دفاع مقدس و با همراهی هنرمندان مطرح کشور و با شرکت مدیران استانی و اقشار مختلف استان دو شنبه شب در بوستان علوی برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است: جشن بزرگ ستارگان شعبان المعظم دوشنبه شب از ساعت۲۱ لغایت۲۳ با حضور شهروندان و اقشار مختلف استان در بوستان علوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdca.mn0k49ni65k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما