يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : 7653
صیدی خبر داد:

کسب رتبه نخست امر به معروف و نهی از منکر در قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم گفت: قم رتبه نخست امر به معروف و نهی از منکر را در سطح کشور کسب کرده است.
کسب رتبه نخست امر به معروف و نهی از منکر در قم
به گزارش قم نیوز، حسین صیدی در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه که پیش از ظهر امروز در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه این سازمان، تقویت نظم و انضباط از طریق اقدامات پیشگیرانه از وقوع جرم است.

وی افزود: در کنار این اقدامات، همکاری با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان‌ها نیز جزو مأموریت‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم با بیان اینکه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به فرمان مقام معظم رهبری از حدود ۲۰ سال پیش فعالیت خود را در استان‌ها آغاز کرده است، گفت: ریاست این ستاد بر عهده امام جمعه و نماینده ولی فقیه بوده و دارای چهار معاونت است که معاونت اجرایی آن شامل نیروی انتظامی، بسیج، ناصحین، آمران به معروف و ناهیان از منکر و ضابطین این امر است.

وی استان قم را از جمله استان‌های پرجمعیت از نظر آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست و خاطرنشان کرد: چندین گروه مانند رهروان معروف با دو هزار نفر عضو از پاسداران بازنشسته و خانواده‌های آنها و گروه جهادی بشیر با بیش از چهار هزار نفر عضو خواهر و برادر از جمله آمران به معروف و ناهیان از منکر استان قم هستند.

صیدی بیان داشت: ستاد حفاظت از وقوع جرم دادگستری و گروهی از مردم به عنوان ناصح از دیگر اعضای معاونت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان هستند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم ادامه داد: آموزش حقوقی و قضایی به افراد از جمله مهم‌ترین اقدامات این سازمان محسوب می‌شود.

وی افزود: گروهی از قضات و صاحب‌نظران فقهی برای بحث آموزش دعوت شده‌اند و برخی از کلاس‌ها نیز در محل سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم برگزار می‌شود.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم با بیان اینکه نظارت بر عملکرد آمران به معروف و ناهیان از منکر نیز جزو فعالیت‌های این سازمان محسوب می‌شود، گفت: هدایت آنها در انجام وظایف و نیز حمایت حقوقی از آمران و ناهیان از جمله اقدامات سازمان قضایی نیروهای مسلح در استان قم است.

وی ادامه داد: به منظور حمایت‌های حقوقی از آمران به معروف و ناهیان از منکر، دفتر حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم در دادگستری تشکیل شده و چند نفر حقوقدان به عنوان وکیل در مواقع لزوم و بدون دریافت حق‌الوکاله به خدمت‌رسانی در این زمینه مشغول هستند تا مشکلات احتمالی این افراد را حل کنند.

صیدی با اشاره به تذکر لسانی به عنوان وظیفه‌ای همگانی در سطح جامعه گفت: جار و جنال و نزاع، گران‌فروشی، ایجاد مزاحمت از طریق بلند کردن صدای ضبط اتومبیل، کشف حجاب در داخل خودرو و هرگونه اعمال خلاف عفت عمومی از جمله مواردی هستند که ناهیان منکر نسبت به آنها تذکر می‌دهند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قم تذکر لسانی را بر اساس فتوای مراجع تقلید وظیفه‌ای دانست که بر عهده همه افراد جامعه گذاشته شده است و افزود: برخورد فیزیکی تنها بر عهده نیروی انتظامی و ضابطین بسیج است.

وی تصریح کرد: سامان‌دهی آمران به معروف و ناهیان از منکر به منظور ضابطه‌مند کردن فریضه امر به معروف و نهی از منکر صورت می‌گیرد و کارت‌های شناسایی نیز برای این افراد صادر شده است ضمن اینکه آمران به معروف و ناهیان از منکر حق دستگیری و توهین به افراد را نداشته و تنها بعد از تذکر لسانی می‌توانند به نیروهای انتظامی اطلاعات لازم را ارائه کنند.

صیدی با بیان اینکه استان قم رتبه نخست امر به معروف و نهی از منکر را در سطح کشور دارد، گفت: امیدواریم مجموعه اقدامات انجام شده مورد رضایت خداوند قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcc.pqma2bqe1la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما