شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۵
کد مطلب : 9291
با سخنرانی مسئولان استان؛

اولین همایش شوراهای امر به معروف اصناف و بازاریان در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: اولین همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اصناف و بازاریان قم در سازمان تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد.
اولین همایش شوراهای امر به معروف اصناف و بازاریان در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، حسین صیدی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح و معاون سازمان‌های اجرایی ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان در این همایش به تشریح قوانین مربوط به حمایت از ضابطان و آمران به معروف و ناهیان از منکر پرداخت و گفت: بر اساس قانون دستگاه‌های قضایی و انتظامی از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کنند.

سرهنگ سیف‌الدین ملکی رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی نیز در این همایش ضمن قدردانی از کسبه‌های متدین قم گفت: بسیاری از کسبه‌های قم قوانین و مقرارت را رعایت می‌کنند و ما بر اساس مقررات و دستورالعمل‌های قانونی با افرادی که موارد قانونی را رعایت نکنند برخورد می‌کنیم.

حجت‌الاسلام بیگدلی یکی از استادان حوزه و دانشگاه نیز در این همایش به مراحل امر به معروف و نهی از منکر از نظر فقها و مراجع تقلید اشاره کرد و در توصیه‌ای به کسبه‌ها گفت: هر چقدر درباره امر به معروف و نهی از منکر فریاد بزنیم ولی خودمان رعایت نکنیم فایده‌ای ندارد.

حجت‌الاسلام عباس اسکندری رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان و معاون فرهنگی ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان نیز ضمن تکریم از کسبه‌های مومن از جایگزین شدن برخی افرادی که ارزش‌های اسلامی را رعایت نمی‌کنند در اصناف ابراز نگرانی کرد و از کسبه‌ها خواست همان طوری که در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و بسیاری از برهه‌های حساس نقش آفرینی کردند در مسئله احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز اهتمام جدی داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمدرضا آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در انتقادی به وضعیت نامناسب پوشش برخی جوانان، این تاثیرپذیری مخرب فرهنگی را نشأت گرفته از تلاش دشمنان دانست و گفت: اگر همگان در تذکر لسانی اهتمام داشته باشند و دستگاه‌های حکومتی هم به وظیفه خود عمل کنند جامعه اصلاح می‌شود.

مهاجری، مدیر اصناف و اماکن ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان نیز با ابراز خرسند از فعال شدن شوراهای اصناف اظهار داشت: خوشبختانه برخی از اتحادیه‌ها در بحث نظارتی هم ورود پیدا کردند که جای تشکر دارد.

وی با بیان اینکه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر با تمام ظرفیتی که دارد در خدمت اصناف و بازاریان است، گفت: امیدوارم شورای امر به معروف و نهی از منکر مجمع هم تشکیل شود.

در پایان این همایش حکم‌های روسای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اصناف و بازاریان به آنها ارائه شد.
انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcc.oqoa2bqisla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما