يکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : 9318
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خبر داد

راه‌اندازی خط اتوبوس سریع السیر ویژه پردیسان

قم نيوز : قم نیوز: معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قم گفت: خط اتوبوس سریع السیر پردیسان به زودی از بستر رودخانه راه‌اندازی خواهد شد.
راه‌اندازی خط اتوبوس سریع السیر ویژه پردیسان
قم نیوز، مسیح‌الله معصومی با اشاره به راه‌اندازی خط سریع السیر اتوبوس ویژه پردیسان گفت: ‌به منظور کاهش بار ترافیک و سرعت در حمل و نقل مسافران درون شهری خط سریع السیر پردیسان از بستر رودخانه و زیر صحن جواد الائمه راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: این خط تنها در دو ایستگاه میدان ارتش و شهرک مهدیه توقف خواهد کرد و مسافرینی که می‌خواهند سریع و در ایستگاه‌های محدود به مقصد برسند می‌توانند از این خط استفاده کنند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قم ادامه داد: در هر ۲۰ دقیقه یک اتوبوس وارد این خط شده که در مجموع هر ساعت سه سرویس رفت و برگشت در این مسیر تردد خواهند کرد.

معصومی در ادامه در خصوص احداث پل عابر پیاده در مناطق مورد نیاز گفت: در حال حاضر دو پل عابر پیاده در خیابان خاکفرج احداث شده است و در هر مسیری که نیاز شهروندان به حمل و نقل عمومی احساس شود پل عابر پیاده راه‌اندازی خواهد شد.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قم اظهار کرد: همچنین مراحل نهایی ساخت ۲۸ دستگاه پل عابر پیاده در دستور کار قرار دارد که در صورت انجام مراحل قانونی این پل‌ها تا ابتدای سال آینده در سطح شهر قم نصب خواهد شد.

معصومی یادآور شد: با توجه به تعداد مسافر و محدودیت معابر ۱۰۰ دستگاه مینی بوس وارد چرخه حمل و نقل عمومی شده تا ضریب نفوذ را در مناطق افزایش دهیم.

وی اظهار داشت: کنترل و نظارت در طرح ترافیک در گذشته توسط پلیس صورت می‌گرفت ولی در حال حاضر محدوده طرح ترافیک به دوربین پلاک خوان مجهز شده و اعمال قانون انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری قم گفت: با اجرای این طرح و نصب دوربین پلاک خوان در مسیر طرح ترافیک افرادی که قصد دارند در خارج از ساعت در مسیر طرح تردد نمایند باید مجوز طرح ترافیک را خریداری کنند.

معصومی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر شرکت‌های مسافربری برون شهری که قبلاً در میدان ۷۲ تن متمرکز بوده‌اند در پارک سوار شمالی مستقر شده و شهروندان برای تردد به شهرهای دیگر باید به پارک سوار شمالی مراجعه کنند.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcc.sqoa2bq14la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما