دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 7668
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی قم عنوان کرد:

اعلام محدودیت های ترافیكی ویژه نیمه شعبان در قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی قم از اجرای محدودیت های ترافیكی ویژه نیمه شعبان در قم خبر داد و گفت: با تدوین طرح ترافیكی و تدابیر لازم در برقراری نظم در عبور و مرور، ایمنی سفر زایران مسجد مقدس جمكران فراهم خواهد شد.
اعلام محدودیت های ترافیكی ویژه نیمه شعبان در قم
به گزارش قم نیوز، سرهنگ فریدون تركاشوند در این زمینه به خبرنگاران گفت: قرار گرفتن شب ولادت امام زمان (ع) در شب جمعه و تقارن آن با ایام تعطیلات تابستانی و فاصله كوتاه تا حلول ماه مبارك رمضان باعث افزایش سفرهای تابستانی شهروندان شده است.

وی پیش بینی كرد: امسال حضور مشتاقان حضرت مهدی موعود(عج) بیش از سال های گذشته شود و به تبع آن خروج وسایل نقلیه، ترافیك محورهای مواصلاتی به استان و سپس شهر و محدوده مسجد مقدس جمكران را به شدت متراكم كند.

وی به محدودیت های ترافیكی دراین ایام اشاره و بیان كرد: در هسته مركزی شهر از ساعت ۱۸ روز سه شنبه ۱۳ تیرماه محدودیت های تردد سواری های شخصی و موتورسیكلت سواران برقرار خواهد شد و تا ساعت ۲۴، روز۱۵ تیرماه ادامه خواهد داشت و در صورت نیاز اسقرار نیروها بصورت شیفتی تا خاتمه و ترك كامل زایران از شهر مقدس قم ادامه خواهد یافت.

تركاشوند افزود: این محدودیت ها از سه راه بازار به طرف خیابان ارم، از میدان روح الله به طرف تقاطع شهدا، از تقاطع حجتیه به طرف تقاطع شهدا و از میدان مصلی به طرف میدان جانبازان خواهد بود.

وی یادآور شد: تردد تاكسی ها و اتوبوس های شركت واحد بمنظور جابجایی مردم در محدوده های فوق آزاد و در صورت عدم كشش ممنوعیت تردد تاكسی ها نیز در مرحله دوم اجرا خواهد شد.

به گفته وی، با استقرار نیروهای پیاده مجهز به رادیو دستی در تقاطع گلزار، میدان میرزای قمی در صورت لزوم محدودیت در خیابان چهارمردان و آذر نیز اعمال خواهد شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی قم بیان كرد: تردد كلیه اتوبوس های بیابانی در طول اجرای طرح ترافیكی به خیابان های شهر ممنوعیت مطلق دارد و عبور و مرور آنها از كمربندی امام علی (ع)‌ و راه های دسترسی به پارك سوار جنوبی و شمالی میسر خواهد بود.

وی در ادامه به تردد خودروهای سنگین اشاره كرد و گفت: تردد خودروهای سنگین از ظهر ۱۴ شعبان تا پایان مراسم مسجد مقدس جمكران از محور یزدانشهر به سمت مسجد مقدس جمكران ممنوع می باشد.

وی با اشاره به خدمات رسانی وسایل نقلیه عمومی در روزهای قبل و بعد از نیمه شعبان، گفت: شركت واحد اتوبوسرانی شهرداری قم با استفاده از حداكثر توان ناوگان خود و اتوبوس های كمكی در سه مسیر میدان ۷۲ تن، ابتدای خاكفرج و پل آهنچی شهروندان قمی و زایران را از سراسر شهر قم به طرف پاركینگ انسجام،‌ خضر نبی، و پاركینگ های اطراف مسجد مقدس جمكران منتقل می كند و پس از خاتمه مراسم در مسجد به سطح شهر بازمی گرداند.

تركاشوند در پایان گفت: چهارشنبه ۱۳ تیرماه به علت حضور كاركنان ستاد در طرح ترافیكی نیمه شعبان ستاد راهور استان تعطیل می باشد و مركز تعویض پلاك نیز بصورت محدود خدمات ارایه می كند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdci.qayct1aqvbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما