دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب : 7686
سائلی خبر داد:

برگزاری مانور بزرگ منتظران مهدی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از شرکت 10 استان در مانور بزرگ منتظران مهدی(عج) در این استان خبر داد.
برگزاری مانور بزرگ منتظران مهدی
به گزارش قم نیوز، خلیل‌الله سائلی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: همه ساله در ایام شعبانیه و به ویژه در نیمه شعبان خیل عظیمی از زائران و مسافرین به منظور زیارت کریمه اهل بیت(ع) و مسجد جمکران وارد قم می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امسال نیمه شعبان در تعطیلات تابستان و روزهای آخر هفته قرار گرفته است، پیش‌بینی می‌شود امسال نیمه شعبان شلوغ‌تری نسبت به سال‌های گذشته داشته باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: پیش‌بینی ما این است که عاشقان امام زمان(عج) از شب چهارشنبه وارد شهر قم شده و تا عصر جمعه، این تراکم حضور مسافران وجود داشته باشد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های مسوولان استان قم در زمینه پذیرایی از زائران مسجد مقدس جمکران همواره این بوده که این اتفاق ملی است و نباید بار مسئولیت تنها به دوش استان قم باشد.

سائلی عنوان داشت: در این راستا جمعیت هلال احمر استان قم برای برگزاری مراسم نیمه شعبان امسال طرحی را در دستور کار دارد که استان‌های دیگر را نیز در این امر مشارکت می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح که به نام مانور بزرگ منتظران مهدی(عج) نامگذاری شده است، ۱۰ استان کشور و سازمان امداد و نجات مشارکت دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: در این مانور که با محوریت استان قم برگزار می‌شود، استان‌های کرمان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، فارس و استان چهارمحال و بختیاری مشارکت دارند.

وی گفت: در این طرح تلاش کردیم استان‌های همجوار را به ارائه خدمات در مسیر زائران در استان‌های خود تشویق کنیم و برای خدمت‌رسانی امدادی در داخل استان قم از استان‌های دورتر استفاده خواهد شد.

سائلی افزود: در این مانور ۴۵۸ نیروی امدادی اعم از پزشک، پرستار و امدادگر حضور دارند و در مدت سه روز به زائران خدمات ارائه می‌دهند.

وی ابراز داشت: این تعداد نیروها در ۵۷ پست امدادی در محورهای مواصلاتی استان قم و اطراف مسجد مقدس جمکران متمرکز می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم افزود: در این طرح تلاش می‌شود تا ضمن ارائه خدمات به زائران، آمادگی جمعیت هلال احمر استان قم برای مشارکت با استان‌های دیگر و انجام پروژه‌های سنگین افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه مانور بزرگ منتظران مهدی از ۱۳ تا ۱۶ تیرماه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: در این مانور بزرگ حلقه مرکزی مسجد مقدس جمکران، اتوبان قدیم - کاشان، جاده قدیم - اصفهان، کیلومتر ۲۰ جاده قم - تهران، سه راهی سلفچگان تا ورودی قم و کیلومتر ۲۰ جاده گرمسار تا عوارضی کاشان زیر پوشش نیروهای امدادی قرار می‌گیرد.

سائلی گفت: در این مانور بزرگ از ۵۹ دستگاه آمبولانس و ۲۵ خودروی پشتیبانی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین از ۳۲ ست نجات، ۳۷ موتور سیکلت مجهز به تجهیزات امدادی، شش دستگاه اتوبوس امداد و ۹ تانکر آب در این مانور استفاده خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به برپایی ایستگاه‌های صلواتی توسط جمعیت هلال احمر قم اظهار داشت: علاوه بر این، دو آشپزخانه سیار برای تهیه غذای گرم و سالم برای زائران تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: سه بالگرد نیز در این ایام برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان مستقر خواهد شد و مصدومین را به بیمارستان شهید بهشتی منتقل خواهد کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.vayct1aqqbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما