سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : 8535

آماده کمک به مناطق زلزله زده هستیم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم گفت: این نهاد به منظور کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان به حالت آماده‌باش درآمده و آماده جمع آوری و ارسال کمک‌ها و اعزام تیم‌های ویژه امدادی است.
آماده کمک به مناطق زلزله زده هستیم
به گزارش قم نیوز، خلیل الله سائلی در همایش داوطلبان اسوه‌های رحمت که با حضور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان در مجتمع وتوس برگزار شد، اظهار کرد: چند روز پیش زلزله‌ای به طور ناگهانی و به بزرگی ۶.۲ ریشتر در آذربایجان رخ داد که در این شهر‌ها طی ۵۰ سال اخیر سابقه زمین لرزه را نداشته است و متاسفانه تعدادی از هموطنان که در روستاها ساکن بودند، فوت شده و عده‌ای بسیاری زخمی و مجروح شدند.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ژاپن زلزله هفت ریشتری رخ می‌دهد و هیچ تلفات جانی و مالی ندارد، تصریح کرد: به دلیل عدم استحکام ساختمان در روستاها با زلزله ۶.۲ ریشتری بیش از ۲۰۰ نفر کشته شده و بیش از ۲ هزار نفر مجروح و زخمی می‌شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه پس از وقوع زمین لرزه تازه به یاد می‌آوریم که باید روستاها مقاوم سازی شود، خاطرنشان کرد: اگر قبل از رخ دادن این حوادث به فکر مقاوم سازی ساختمان‌ها بودیم، این مقدار دچار خسارت و بحران نمی‌شدیم.

سائلی با تاکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توسط بنیاد مسکن امام خمینی(ره) فعالیت‌هایی خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: با این وجود نباید با زلزله ۶.۲ ریشتری شاهد کشته شدن و مجروحیت مردم و ویرانی مناطق باشیم.

وی تصریح کرد: پس از دریافت خبر وقوع این حادثه در استان آذربایجان شرقی، جمعیت هلال احمر استان قم با تشکیل جلسه شورای معاونین به منظور کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان به حالت آماده‌باش درآمد و آمادگی خود را جمع آوری و ارسال کمک‌ها و اعزام تیم‌های ویژه امدادی اعلام کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم ادامه داد: تمام انبارهای امدادی استان در راستای رفع نیازهای مردم مناطق زلزله‌زده به حالت آماده‌باش است و پنج دستگاه آمبولانس به همراه دو دستگاه خودروی امدادی به این مناطق اعزام شدند.

سائلی از اعزام دستگاه‌های زنده‌یاب و سگ‌های تجسس به این مناطق خبر داد و بیان کرد: بعد از اعلام نیاز سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور پنج دستگاه کامیون و تریلر حامل اقلام امدادی از جمله ۸ هزار بسته مواد غذایی به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

وی تصریح کرد: همچنین اقلام و لوازم بهداشتی مورد نیاز آسیب‌دیدگان از جمله ۴ هزار قالب صابون و ۴هزار بسته پودر رختشویی برای استفاده زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی فرستاده شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه کمک به محرومان پیام جاودانه‌ای است که از سوی دین مبین اسلام به شکل کاملا دقیق بیان شده است گفت: طرح همای رحمت در همین راستا و با تاسی به سیره مولایمان علی(ع) و با هدف ترویج سیره علوی و مشارکت حداکثری داوطلبان به منظور حمایت از خانواده‌های بی سرپرست و نیازمند با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی اجرا می‌شود.

سائلی افزود: امسال نیز برای هفتمین سال متوالی با کمک خیران و داوطلبان نیکوکار شاهد اجرای این امر خداپسندانه هستیم.

وی در مورد نحوه ارسال اقلام به خانواده‌های نیازمند اذعان داشت: در ابتدا اقلام مورد نیاز خانواده‌های نیازمند تهیه و پس از آن توسط داوطلبان بسته بندی و در نهایت با حفظ کرامت مددجویان در میان آنان توزیع می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به اینکه رشد طرح همای رحمت از نظر کمک‌های خیرین نسبت به سال گذشته ۱۲۰ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: تا نیمه ماه مبارک رمضان بیش از ۵ هزار سبد کالا توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر در میان نیازمندان توزیع شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.1q4a2bqppla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما