سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : 7865
سردار مجتبایی خبر داد:

متلاشی شدن 6 باند مواد مخدر در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: نیروی انتظامی قم از متلاشی شدن 6 باند مواد مخدر در سه ماه اول سال 91 در این استان خبر داد.
متلاشی شدن 6 باند مواد مخدر در استان قم
به گزارش قم نیوز، سردار کاظم مجتبایی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که ظهر امروز در دفتر نظارت همگانی ۱۹۷ قم برگزارشد، پیرامون عملکرد نیروی انتظامی استان در سه ماهه اول سال ۹۱، اظهار داشت: طی سه ماهه نخست سال جاری تعداد دو هزار و ۲۰۳ فقره سرقت گزارش شده است که نسبت به مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته و تعداد ۹۴۸ نفر از سارق نیز دستگیر شده است.

وی با بیان اینکه کشفیات صورت گرفته در همین مدت هزار و هشت مورد بوده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: ۷۶ درصد از سرقت‌هایی که در سه ماهه ابتدایی سال جاری صورت گرفته، توسط نیروی انتظامی استان کشف شده است.

مجتبایی با بیان اینکه اینکه ۹۴۸ سارق در استان دستگیر شده است، بیان کرد: بیشترین سرقت های صورت گرفته مربوط به سرقت داخل خودرو و قطعات خودرو و پس از آن سرقت موتور سیکلت است.

وی با بیان اینکه در سه ماه نخست امسال یک هزار و ۴۳۵ کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است، ابراز داشت: نسبت به سال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش داشته است و بیشترین نوع کشف شده مواد مخدر تریاک و حشیش گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین کشفیات نیروی انتظامی مربوط به خودروهای عبوری است و این استان خوشبختانه هنوز به عنوان باراندازی برای قاچاق مواد مخدر محسوب نمی شود.

فرمانده نیرو انتظامی استان قم تاکید کرد: تعداد باندهای متلاشی شده مواد مخدر ۶ باند بوده است و در مجموع دو هزار و ۴۶ نفر در رابطه با مواد مخدر در استان دستگیر شده اند.

وی با بیان اینکه در سه ماهه نخست امسال ۲۶۲ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف شده است، افزود: در همین مدت، شش باند متلاشی شده است.

وی مجموع تصادفات رخ داده در سه ماهه نخست سال جاری در محدوه استان قم را دو هزار و ۷۰۹ فقره اعلام کرد و گفت: در مدت مشابه سال گذشته دو هزار و ۹۰۳ فقره تصادف اتفاق افتاده نشان می دهد در سال جاری هفت درصد کاهش داشتیم.

مجتبایی تصریح کرد: تلفات جانی این تصادفات ۹۶ نفر بوده است که در این زمینه هم خوشبختانه ۱۰ درصد کاهش نسبت به سال گذشته داشته ایم.

وی عنوان کرد: در سه ماهه ابتدایی امسال هیچ‌گونه جرائم خشن شامل سرقت از بانک، طلا فروشی‌ها و حمله‌های مسلحانه نداشته‌ایم.

فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان اینکه جرائم به سمت فضای مجازی در حال هدایت شدن است، اظهار داشت: پلیس فتا در حال مبارزه با جرائم فضای مجازی است.

وی با اشاره به اینکه کنترل جرائم با بهره‌گیری از برنامه‌های فرهنگی در دستور کار نیروی انتظامی استان است، تصریح کرد: به دنبال اجتماعی کردن کنترل فضای جرم هستیم.

مجتبایی تاکید کرد: نیروی انتظامی استان با سارقان، اراذل، اوباش و کسانی که قانون را نمی‌شناسند، هیچ مماشاتی نخواهد کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdch.-nqt23n6mftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما