قم نيوز : قم نیوز: یکی از استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید جامعه بر اساس حکم خدا و اسلام تدوین شود، تاکید کرد: باید در زمینه مهدویت در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم.
باید در زمینه مهدویت در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علوی‌بروجردی جمعه شب در همایش بزرگ مهدویت که در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد، با اشاره به اینکه پیش‌بینی در خصوص ظهور امام عصر خرافه است، گفت: تا زمانی که آمادگی جمعی به وجود نیاید حضرت مهدی ظهور نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه اصلاح شخصی برای زمینه‌سازی ظهور کافی نیست تصریح کرد: باید جامعه جهانی به ندای "این المنتظرون" پاسخ دهد تا ظهور محقق شود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه امام عصر در بین ما هست اما، فاصله با ایشان از سوی انسان‌ها است، بیان کرد: ما امروز در انتظار منجی موعود هستیم و باید در منابع و تریبون‌ها معنی واقعی انتظار تشریح شود.

وی با تاکید بر اینکه انتظار منجی یک مسئله شخصی نیست اظهار داشت: خرد جمعی جامعه باید انتظار ظهور حجت را داشته باشد تا منجی ظهور کند.

علوی‌بروجردی با اشاره به اینکه جامعه باید نسبت به خودسازی توجه داشته باشند افزود: مادامی که افراد جامعه این مسیر خودسازی را طی نکنند ظهور صورت نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: تا زمانی که به این معرفت نرسیم و این معنا را نتوانیم در خودمان تقویت کنیم ظهور محقق نمی‌شود اما، اگر خدایی شدیم و هوای نفس کنار رفت، روزی فرا می‌رسد که حضرت مهدی در بین ما ظهور می‌کنند.

وی افزود: امروز در یک زمان جمعیت مخاطب میلیاردی می‌توانیم داشته باشیم و دیگر محدودیت‌های گذشته برای رساندن پیام اسلام وجود ندارد.

علوی‌بروجردی با اشاره به اینکه امام زمان هنگام ظهور با ظلم ستیز کرده و ریشه رشد را می‌خشکاند گفت: زمانی که جمعیت شیعه به خرد لازم برسد آن وقت می‌توانیم امیدوار به ظهور مهدی فاطمه باشیم.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.z9urak9yypr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما