شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : 25296

فتوای هسته ای رهبر انقلاب، برگرفته از قرآن کریم است

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه و عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فتوای رهبر معظم انقلاب، صریح و برگرفته از آیات قران کریم است و غرب باید اهمیت و جایگاه دینی این فتوا را درک کند و دست از بهانه جویی های خود بردارد.
فتوای هسته ای رهبر انقلاب، برگرفته از قرآن کریم است
به گزارش قم نیوز، آیت الله ˈعبدالله خائفیˈ با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب در مورد تحریم تولید، انباشت و استفاده از سلاح های کشتار جمعی، خاطرنشان کرد: فتاوای ولی فقیه به عنوان یک مرجع تقلید، ریشه در مبانی فقهی و قرآنی دارد و قطعا سیاست دفاعی جمهوری اسلامی نیز بر اساس چنین مبانی محکمی شکل می گیرد.

استاد حوزه علمیه قم با تشریح ریشه های قرآنی فتوای هسته ای رهبر معظم انقلاب گفت: این فتوا در مرحله اول بر اساس قاعده ˈ أَوْفُواْ بِالْعُقُودِˈ است که در آیه یکم سوره مائده، توصیه به وفای به عهد شده است.

آیت الله خائفی گفت: وقتی جمهوری اسلامی ایران به قواعد بین المللی منع گسترش سلاح های هسته ای پیوسته است بر اساس آیه ˈ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ أَوْفُواْ بِالْعُقُودِˈ وفادار به این عهد است و عهد شکنی نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه فتوای رهبر معظم انقلاب بر اساس اصل عدالت نیز قابل تبیین است، ادامه داد: خداوند در سوره مائده آیه هشتم می فرمایندˈ ای کسانی که ایمان آورده اید! همواره برای خدا قیام کنید، و از روی عدالت، گواهی دهید! دشمنی با جمعیّتی، شما را به گناه و ترک عدالت نکشاند! عدالت کنید، که به پرهیزگاری نزدیک تر است.

وی ادامه داد: استفاده از سلاح های کشتار جمعی و ویران کردن حیات بشری و محیط زیست خلاف عدالت است، و اسلام چنین اقداماتی را هرگز جایز نمی داند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه ٢٠٥ سوره بقره در نفی فساد و تخریب در زمین اظهار داشت: تولید و استفاده از سلاح های کشتارجمعی مصداق فساد در زمین و نابودی حرث و نسل است و این خلاف دستورات قران کریم است و و ولی فقیه بر همین اساس، حکم بر تحریم استفاده از این سلاح ها داده است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: طبق آیات قرآن کریم، هر کس شخصی را بی آنکه کسی را کشته باشد یا فسادی در زمین کرده باشد بکشد مثل این است که همه مردم را کشته است، این آیه نیز دال بر رد سلاح های کشتارجمعی است که زمینه ساز کشتار افراد بیگناه می باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: سلاح های هسته ای چنان ویرانگر است که ضرر ناشی از آن شامل کافر و غیر کافر می شود و زمان و مکان نیز نمی شناسد.

آیت الله خائفی خاطرنشان کرد: جهان امروز باید از ظرفیت فتوای مهم که برگرفته از آیات و روایات با مبانی محکم است، برای نیل به جهان عاری از سلاح های هسته ای، استفاده کند.

وی با اشاره به آیه ی دوم سوره مائده گفت: در قرآن کریم به صراحت آمده است نباید خصومت نسبت به جمعیتی که شما را از آمدن به مسجد الحرام مانع شدند وادار به تعدّی و تجاوز کند و یا روح انتقام جویی که از رفتار خشونت بار دشمن در صحنه ی مایه می گیرد بر شما غلبه کند.

آیت الله خائفی اظهار داشت: مواضع قرآن کریم با مبانی روشن، قطعا در برابر سلاح های کشتارجمعی که ویرانگر و همه گیر است، شفاف است و اینها نشان از ریشه دار و عمیق بودن فتوای هسته ای رهبر معظم انقلاب دارد.

وی گفت: فتوای مهم رهبر فرزانه اتقلاب اسلامی برگرفته از این ادله ای است که اطلاق به حرمت قتل جمعی و کشتار گروهی دارند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: جمهوری اسلامی ایران هم بر اساس اصل وفای به عهد به پیمان های بین المللی وفادار است و هم اهل تعدی و تجاوزگری و استفاده از سلاح های غیرمجاز نیست.

وی ادامه داد: تردیدی نیست که سیاست دفاعی جمهوری اسلامی ایران بر اساس موازین اسلامی، شرعی و فتوای رهبری تنظیم شده است و دشمنان باید دست از بهانه گیری های غیر منطقی علیه جمهوری اسلامی بردارند.

آیت الله خائفی گفت: همه می دانند که فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی کاملا صلح آمیز و بر اساس مبانی دینی است ولی متاسفانه غربی ها بدون دلیل بهانه تراشی می کنند و دست از تهدید و تحریم بر نمی دارند.

گفتنی است: رهبر معظم انقلاب در پیامی به ˈنخستین کنفرانس بین المللی خلع سلاح و عدم اشاعهˈ که فروردین ماه ۹۰ با شعار ˈانرژی هسته ای برای همه، سلاح هسته ای برای هیچ کسˈبرگزار شد، تاکید کردند: ˈبه اعتقاد ما افزون بر سلاح هسته ای، دیگر انواع سلاح های کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی نیز تهدیدی جدی علیه بشریت تلقی می شوند. ملت ایران که خود قربانی کاربرد سلاح شیمیایی است، بیش از دیگر ملت ها خطر تولید و انباشت این گونه سلاح ها را حس می کند و آماده است همه ی امکانات خود را در مسیر مقابله با آن قرار دهدˈ.

حضرت آیت الله خامنه ای در بخشی از این پیام بار دیگر فتوای خود در این خصوص را تکرار کردند که ˈما کاربرد این سلاح ها را حرام، و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابناء بشر از این بلای بزرگ را وظیفه همگان می دانیم

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcd9x0x.yt0kn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما