شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : 7913

غیبت امام زمان به دلیل ترس از جان نیست

قم نيوز : قم نیوز: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید توجه داشت که این غیبت به دلیل ترس از جان نیست بلکه ایشان نگران مأموریت بزرگ خود هستند.
غیبت امام زمان به دلیل ترس از جان نیست
به گزارش قم نیوز، علی لاریجانی در همایش "نقش فعالیت‌های فرهنگی و مهدوی در تولید ملی" که جمعه شب در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به دلایل غیبت امام زمان(عج) اظهار داشت: ظهور احتیاج به قابلیت و ظرفیت اشخاص دارد یعنی تا این ظرفیت ایجاد نشود ظهور محقق نخواهد شد.

وی افزود: امام عصر(عج) در نامه‌ای به شیخ مفید دلایل غیبت خود را بیان کرده و می‌فرمایند تا زمانی که حکومت در دست فاسقان باشد در جایی زندگی می‌کنیم که آنها به ما دسترسی نداشته باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش ستمگران و حاکمان ظالم دوران‌های مختلف تاریخ برای حفظ قدرت گفت: باید توجه داشت که این غیبت به دلیل ترس از جان نیست بلکه ایشان نگران مأموریت بزرگ خود هستند.

وی با بیان اینکه غیبت امری نسبی است و هیچ‌گاه مطلق نبوده است، اذعان داشت: دلیل این امر شرفیابی برخی افراد به محضر آن امام بزرگوار است زیرا آنها قابلیت این دیدار را یافته بودند.

لاریجانی گفت: امام زمان(عج) خود می‌فرماید من به احوالات شما وقوف داشته و شرایط را زیر نظر دارم، زیرا در غیر این صورت طاغوت‌ها شما را از بین می‌بردند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ایران محب اهل‌بیت(ع) هستند عنوان کرد: اولیای دین به ویژه امام عصر(عج) وظیفه شیعیان را در دوران‌های مختلف روشن ساخته‌اند و در شرایط ما نیز به رجال دینی مأموریت رهبری مردم را داده‌اند، زیرا فقها در عصر ما نواب عام امام(ع) هستند.

وی تاکید کرد: چنانچه فردی بخواهد حیات معنوی خویش را شکوفا کند باید به علما و مراجع تقلید رجوع کرده و این امر یک کلید در دستیابی به سعادت محسوب می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه در هر دوره‌ای برخی به دنبال ارائه اسلام بدلی به مردم بوده‌اند، گفت: این افراد موجب گمراهی دیگران شده و در ایران نیز از دوران قبل از انقلاب تاکنون وجود داشته‌اند و این مسئله یکی از مشکلات روشنفکرانی چون شهید مطهری بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: گروه‌هایی پیش از انقلاب وجود داشتند که قرآن را طوری تفسیر می‌کردند تا تئوری مارکسیست‌ها را توجیه کند و بیشتر درد دل‌های سنگین شهید مطهری به دلیل فعالیت همین اسلام‌شناسان بدلی بوده است.

وی با انتقاد از برخی سخنان سطحی راجع به اسلام تاکید کرد: تجربه‌های تاریخی ملت ایران نشان می‌دهد که نهضت‌های بزرگی چون مشروطیت با وجود پشتوانه عظیم مردمی و دینی به دلیل سخنان و برداشت‌های برخی متجددان به زمین خورد و این در حالی است که علما و مراجع بزرگی از مشروطیت حمایت می‌کردند اما سران مشروطه آن ها را رها کرده و به سخنان سطحی از اسلام بسنده کردند.

لاریجانی بیان کرد: رها کردن تفکر اصیل اسلامی و پرداختن به سخنان سطحی موجب شد که انقلاب عظیم مشروطیت به دیکتاتوری رضاخانی بینجامد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به داستانی تاریخی از اصلاح اشتباه در فتوای یکی از فقها توسط امام زمان(عج) تصریح کرد: این امام بزرگوار بر فعالیت‌های همه مردم نظارت داشته و از نواب عام خود یعنی علما و فقها سرپرستی می‌کند و مراقب فتاوای صادر شده نیز هست.

وی افزود: ما عقیده داریم که امام عصر(عج) حاضر و ناظر بر اعمال و کردار ما بوده و سرپرستی نواب عام خویش را در دوران غیبت بر عهده دارد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcb.8bzurhb9fiupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما