يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : 7941
سید مهدی حائری خبرداد:

اجرای 111 پروژه در اداره کل نوسازی مدارس قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از 111 پروژه در دست اجرا در اداره کل نوسازی خبر داد.
اجرای 111 پروژه در اداره کل نوسازی مدارس قم
به گزارش قم نیوز، سید مهدی حائری با اشاره به اقداماتی که از سوی اداره کل نوسازی مدارس انجام می گیرد بیان کرد: بخشی از اقدامات این اداره احداثی است و بر این اساس به احداث مدارس اقدام می شود.

وی با اشاره به اینکه بخشی از پروژه های اداره کل نوسازی مدارس در خصوص تخریب و بازسازی مدارسی است افزود: در تخریب و بازسازی، مدارسی که دارای ساختمانی قدیمی هستند تخریب شده و مجددا بازسازی می شوند.

وی بیان کرد: مقاوم سازی از دیگر اقدامات سازمان است که بر این اساس ساختمان هایی که در برابر زلزله مقاوم نیستند تخریب نمی شوند بلکه مقاومت آن ها افزایش می یابد.

مدیر کل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم در خصوص مقاوم سازی مدارس افزود: چنانچه هزینه های این مقاوم سازی در مدارس کمتر از ۳۰ درصد باشد به مقاوم سازی آن اقدام می شود.

وی بیان کرد: در احداث، تخریب، بازسازی و همچنین مقاوم سازی مدارس، سازمان به تجهیز آن ها می پردازد اما پس از اینکه به آموزش و پرورش تحویل داده شد دیگر تجهیز آن ها بر عهده اداره کل نوسازی نیست.

وی در خصوص تعمیر مدارس افزود:‌ هر ساله اعتباری جهت تعمیر مدارس اختصاص پیدا می کند که بخشی توسط اداره کل نوسازی و بخشی نیز توسط آموزش و پرورش هزینه می شود.

حائری با اشاره به تعداد پروژه های در دست اجرا در اداره کل نوسازی افزود: تعداد ۱۱۱ پروژه با ۷۳۲ کلاس درس و ۱۸۱ هزار و ۴۷۳ متر مربع زیر بنا از پروژه های در دست اجرا توسط این اداره کل است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcc.0qma2bqosla82.html
نام شما
آدرس ايميل شما