چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۰
کد مطلب : 8007
الهی خبر داد:

احداث مرکز انتقال خون پردیسان

قم نيوز : قم نیوز: مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان قم از آغاز عملیات احداث مرکز انتقال خون منقطه پردیسان در نهم مرداد مصادف با روز اهدای خون خبر داد.
احداث مرکز انتقال خون پردیسان
به گزارش قم نیوز، علی الهی امروز در قم با اشاره به تامین فرآورده‌های خونی مورد نیاز در استان قم اظهار داشت: اکنون نیاز فرآورده‌های خونی تمام مراکز درمانی استان تامین شده و برخی اوقات درخواست سایر استان‌ها نیز برآورده می‌شود.

وی به رشد فزاینده اهداکنندگان خون در مراکز درمانی استان قم اشاره کرد و گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری شاهد رشد بیش از ۱۲ درصدی اهدای خون نسبت به سال گذشته بوده‌ایم.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان قم از کلنگ‌زنی مرکز انتقال خون در پردیسان خبر داد و افزود: کلنگ این مرکز نهم مرداد مصادف با روز انتقال خون به زمین زده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: جمعیت فراوانی در منطقه پردیسان سکونت دارند که برای اهدای خون مجبور به مراجعه به پایگاه منطقه‌ای انتقال خون در سطح شهر هستند به همین دلیل راه‌اندازی این پایگاه در آن منطقه ضروری است.

در حال حاضر ۱۱۳ مرکز انتقال خون خدمات خون‌رسانی را در سراسر کشور به عهده دارند و آزمایش‌های غربالگری بر روی خون‌های اهدایی، تهیه فرآورده و کنترل کیفی را انجام می‌دهند.

مراکز انتقال خون مجهز به امکانات لازم برای انجام تمام فرآیندهای تهیه فرآورده و آزمایش‌های غربالگری هستند و بر روی همه واحدهای اهدایی آزمایش‌های غربالگری برای بررسی عفونت ویروس هپاتیت B، ویروس هپاتیت C، ویروس HIV و آزمایش سرولوژی برای بیماری سفلیس را انجام می‌دهند.

همکاری با بیمارستان‌ها در حل مشکلات انتقال خون، تامین خون سالم و کافی، مشارکت در مراقبت از بیماران، بسیج اهداکنندگان داوطلب و گسترش شبکه پایگاه‌های انتقال خون، ارائه آموزش مداوم به کارمندان سازمان در تمام زمینه‌های خدماتی برای دستیابی به کارمندان ماهر و ورزیده، اطلاع‌رسانی عمومی در ارتباط با مزایای اهدای خون و تدوین خط مشی‌های آموزشی و پژوهشی از جمله وظایف پایگاه منطقه‌ای انتقال خون است.

درمانگاه مشاوره هپاتیت، درمانگاه مشاوره ایدز و درمانگاه تالاسمی از جمله بخش‌های فعال در پایگاه‌های منطقه‌ای انتقال خون بوده که خدمات مورد نیاز را به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcg.z97rak9zupr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما