يکشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : 8690
مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان قم عنوان کرد:

وجود 8 هزار اهداکننده مستمر خون در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان قم گفت: به طور متوسط در استان قم سالانه 17 هزار نفر خون اهدا می‌کنند که بیش از 8 هزار نفر از این تعداد اهدا کننده مستمر هستند.
وجود 8 هزار اهداکننده مستمر خون در قم
به گزارش قم نیوز، خدمتعلی الهی با اشاره به فعالیت‌های یک سال گذشته انتقال خون استان قم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ماموریت‌های پایگاه انتقال خون استان قم جذب اهداکنندگان با اجرای برنامه‌های رسانه‌ای و فرهنگی است.

وی ادامه داد: در این راستا پایگاه انتقال خون استان قم در برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی شرکت کرده و در داخل و خارج از کشور نمایشگاه‌های متعددی برگزار کرده است.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان قم با اشاره به برنامه‌های پژوهشی این پایگاه افزود: سامانه پژوهشیار به این منظور در اداره‌کل انتقال خون پیش‌بینی شده، پروژه‌های پژوهشی در زمینه انتقال خون را دنبال می‌کند.

وی گفت: همایش پژوهش در این راستا در هفته پژوهش برگزار می‌شود تا به پشتوانه علمی فعالیت‌های پایگاه انتقال خون استان قم کمک کند.

الهی با اشاره به پیشرو بودن استان قم در زمینه اهدای خون اظهار کرد: به طور متوسط در استان قم سالانه ۱۷ هزار نفر خون اهدا می‌کنند که بیش از ۸ هزار نفر از این تعداد اهدا کننده مستمر هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۰، ۱۹ هزار اهداکننده خون در استان قم وجود داشت، افزود: بیش از ۵۰ درصد اهداکنندگان سالانه در استان قم، اهداکننده مستمر هستند که برای آن ها کارت صادر شده و شناسایی شده‌اند.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان قم با اشاره به تعریف اهداکننده مستمر خاطرنشان کرد: اگر کسی سالی دو بار خون اهدا کنند، اهداکننده مستمر محسوب می‌شود و آقایان تا چهار بار و بانوان تا سه بار می‌توانند نسبت به اهدای خون خود اقدام کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سه مرکز انتقال خون برای آقایان اظهار کرد: در راستای تکریم ارباب رجوع امسال مرکزی در میدان روح‌الله مخصوص اهدای خون بانوان راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdce.o8vbjh8p79bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما