پنجشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۷
کد مطلب : 8011

عفاف و حجاب از مهمترین شاخص های پیشرفت تمدن اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: رییس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: مقوله عفاف و حجاب از مهمترین و بارزترین شاخص های پیشرفت تمدن اسلامی است و همواره مورد توجه مسلمانان بوده و خواهد بود.
عفاف و حجاب از مهمترین شاخص های پیشرفت تمدن اسلامی است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام سید محمدمهدی میرباقری عصر چهارشنبه در جمع راهپیمایان عفاف و حجاب در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: دشمنان اسلام و انقلاب برای ضربه زدن به فرهنگ بالنده عفاف و حجاب در جوامع اسلامی، سرمایه گذاری های بسیاری انجام داده اند.

وی با بیان اینكه نباید با كوچكترین غفلت در خصوص عفاف و حجاب در جامعه، سیاه نمایی كرده و التزام و پایبندی جوانان به احكام اسلامی و بندگی خداوند را زیرسوال ببریم، خاطرنشان كرد: مقاومت و ایستادگی مردم بر اصول و ارزش های دینی و معنوی با توجه به حجم عظیم تهاجمات فرهنگی دشمنان بسیار مناسب بوده، اما برای رسیدن به سطح مطلوب فاصله بسیاری داریم.

وی در ادامه افزود: نظام سلطه در هیچ دوره ای به اندازه امروز برای ضربه زدن به معنویت و خداپرستی در جهان اقدام نكرده و آنها امروزه برای اشاعه هرگونه فساد و فحشا در جوامع دستشان باز است، از این رو می توان گفت بازدهی عملكرد دشمنان برای محو دین و معنویت در كشورمان نسبت به حجم سرمایه گذاری های آن ها بسیار كمتر است.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی به شدت از سیاست كنترل جمعیت در كشورمان انتقاد كرد و گفت: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود به دنبال افزایش سن ازدواج در جامعه بودند، از این رو اشتغال به كار و تحصیل بانوان را نه آنگونه كه مورد تایید اسلام است، در دستور كار قرار دادند.

وی خاطرنشان كرد: افزایش سن ازدواج در جامعه به هیچ عنوان با فرهنگ اسلام سازگار نیست و این معضل قطعا با موعظه و دادن وام ازدواج برطرف نمی شود و وابسته به متغیرهای اقتصادی و اجتماعی بسیاری است كه برای گذر از آن نیازمند ارایه راهكارهای اساسی و بازگشت به سنت های حسنه اسلامی و ایرانی خواهیم بود.

میرباقری بر ضرورت برنامه ریزی جامع و كلان نگر در جهت تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاكید كرد و گفت: امروز نظام سرمایه داری غرب به دنبال ترویج فرهنگ مادی پرستی در جهان است، از این رو تمام جاذبه های زنان را برای تولید ثروت به كار گرفته و فساد و بی عفتی را در جهان گسترش می دهد.

وی در پایان با بیان اینكه دشمنان اسلام و انقلاب می خواهند حجاب در جوامع اسلامی به ضد ارزش تبدیل شود، تصریح كرد: امروز همه مردم و مسوولان باید برای اقامه معروف و از میان رفتن منكر در كشورمان اهتمام ویژه ای داشته باشند و فرهنگ عفاف و حجاب را با جدیت پیگیری نمایند.

راهپیمایی بزرگ عفاف و حجاب عصر چهارشنبه با حضور بانوان در سالروز واقعه مسجد گوهرشاد مشهد و در روز عفاف و حجاب در شهر مقدس قم برگزار شد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcb.8bwurhbg8iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما