چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۵۸
کد مطلب : 16447
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی:

کار مجاهد حوزوی تفقه در عرصه جهاد است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: کار مجاهد حوزوی تفقه در عرصه جهاد، قواعد، قوانین و دانش‌های اسلامی و گسترش جهاد در جهان است که ضرورت قطعی امروز است.
کار مجاهد حوزوی تفقه در عرصه جهاد است
 به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام سید محمدمهدی میرباقری در همایش روایت‌گری سیره شهدا با اشاره به اتهامات به اسلام اظهار داشت: دشمنان در اتهامی اسلام را دین درگیری و جنگ می‌دانند و از طرفی دیگر تلاش می‌کنند آثار مثبت و گسترده‌ای که جهاد دارد، کم‌رنگ کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: در دوران کنونی نیاز به مقاومت، جهاد و شهادت داریم و باید روی گسترش فرهنگ جهاد و شهادت کار شود زیرا اهداف بزرگی که پیش روی ماست به جز جهاد و شهادت قابل فتح و دستیابی نیست.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره) در پایان جنگ هشت ساله با آن‌که سختی‌ها و خسارت‌های مادی فراوانی متحمل شده بودیم، پشیمان نبود و برکات بیداری ملت‌ها را به خون شهدا نسبت می‌داد.
 
وی با بیان این‌که جنگ هشت ساله دفاع مقدس، تعادل قوا به نفع اسلام و انقلاب اسلامی تغییر داد، گفت: جنگ سبب شد از موضع ضعف خارج شویم و حتی اکنون پس از چندین سال جنگ مستقیمی بر ما تحمیل نکردند به این دلیل قدرت نظام افزایش پیدا کرده است.
 
میرباقری با بیان این‌که آن‌ها در حقیقت فهمیدند که می‌توان به افغانستان، سوریه و ... حمله کرد ولی حمله به ایران امکان ندارد، گفت: عمده شکست اخیر آمریکا در نقشه حمله به سوریه به خاطر حضور میدانی جمهوری اسلامی بود و این شکست خودشان را با بزرگ کردن مذاکرات پوشاندند.
 
وی خاطرنشان کرد: موج دادن به تماس تلفنی اوباما برای پوشش گذاشتن بر شکست خودشان بود تا با ایجاد موج عظیم شکست خود را بپوشانند.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با تاکید بر اهمیت جهاد فی‌سبیل‌الله گفت: دشمن و غرب‌گراها به دنبال این هستند، فرهنگ جهاد و شهادت نباشد بنابراین پژوهشگران باید روی مبانی جهاد و شهادت کار کرده و آثار و برکات اجتماعی و سلوکی آن را تبیین کنند.
 
وی ادامه داد: اگر این فرهنگ ادامه پیدا نکند، فرهنگ غرب ما را به شدت مورد تاثیر قرار می‌دهد و وادار به سازش با غرب می‌کند.
 
میرباقری خاطرنشان کرد: دفاع در برابر هجوم منافع، جهاد مقدس نیست بلکه جهاد مقدس دفاع در برابر هجوم نسبت به حق است.
 
وی عنوان کرد: اگر مکاتب و قدرت‌هایی دنبال این بودند مسیر توحید را سد کنند و جلوی گسترش اعتقادات را بگیرند حق داریم با آن‌ها مقابله کنیم.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تصریح کرد: توحید حق حقیقی است که باید بسط پیدا کند و حق خدای متعال بوده و مادون آن باطل است بنابراین دفاع از توحید، دفاع از حق عمومی است.
 
وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) موضوع درگیری را مدیریت جامعه جهانی می‌دانند و می‌گویند مسئولیت اصلی ولایت فقیه اقدام برای تغییر وضعیت جامعه جهان است و تلاش برای این‌که قله جهان را فتح کنیم.
 
میرباقری یادآور شد: امام خمینی (ره) در بیانی دیگر می‌فرمایند «نبض جهان باید در دست حوزه‌ها باشد، صبر نکنید مسئله ایجاد کنند».
 
وی ادامه داد: جبهه مقابل شما به دنبال به دست گرفتن مدیریت جهانی در عرصه‌های سیاست، اقتصاد و فرهنگ است و بسط ایدئولوژی سکولاریسم و زمینه‌ای کردن زندگی بشر و نفی دین در عرصه حیات اجتماعی را دنبال می‌کند.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی یادآور شد: کسانی که می‌خواهند عقیده را نسبی جلوه دهند و آن را به حوزه خصوصی ببرند، می‌خواهند جنگ بر سر عقیده تعطیل شود و دخالت دین در جهاد را از بین ببرند.
 
وی عنوان کرد: روایتگری شهدا گوشه کوچکی از کار است و در حوزه روایتگری باید مبانی جهاد و شهادت داشته باشد.
 
میرباقری یادآور شد: ماموریت شما رصد کردن مرزهای دانش غربی است و کار مجاهد حوزوی تفقه در عرصه جهاد، قواعد، قوانین و دانش‌های اسلامی برای گسترش جهاد در جهان است که ضرورت قطعی امروز است.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcbzab8.rhb0apiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما