شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 16491
حجت‌الاسلام میرباقری:

درک حقیقت عاشورا موجب شناخت حق و باطل می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت: بکاء حقیقی پرده‌ها را کنار زده و حقیقت عاشورا یعنی صف‌بندی میان حق و باطل در همه دوران‌ها آشکار خواهد شد.
درک حقیقت عاشورا موجب شناخت حق و باطل می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری دیشب در جمع عزاداران حسینی در حرم مطهر فاطمه معصومه(س) با اشاره به گریه بر امام حسین(ع) به عنوان یکی از برکاتی که نصیب شیعیان شده است اظهار کرد: این گریه زمانی کامل می‌شود که به ناراحتی حضرت محمد(ص) از این واقعه پیوند داده شود.
 
وی افزود: پیامبر اکرم(ص) از مسلمانان خواستند به اهل بیت ایشان مودت داشته باشند و باید توجه داشت که مودت به محبت صرف گفته نمی‌شود بلکه باید به یاری آن بزرگواران هم بشتابیم؛ این مودت هم در حقیقت به نفع مسلمانان و محبان ائمه معصومین(ع) خواهد بود.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه ولایت امامان معصومه(ع) نعمت کامل است گفت: گریه و بکاء بر مصیبت عاشورا باید دائمی باشد تا اثرات خودش را بگذارد؛ این ورود دائمی به دایره ولایت در حقیقت همه زندگی انسان را در بر می‌گیرد و برکاتش شامل حال مومنان خواهد شد.
 
وی ادامه داد: همانطور که هر زائری وقتی از خانه‌اش بیرون می‌آید تا به حرم امام حسین(ع) برسد زیر نظر اباعبدالله(ع) است و حمایت می‌شود کسانی که به محیط ولایت و عاشورا وارد می‌شوند نیز همین‌ گونه‌اند و امام برایشان دعا می‌کند و حتی از پدر بزرگوارشان، حضرت علی(ع) نیز می‌خواهند برای آنها دعا کند.
 
میرباقری با بیان اینکه حقیقت زیارت و گریه برای امام 70 مرتبه و مرحله دارد گفت: در روایت است که ملائکه برای نصرت حضرت آمدند ولی دیرهنگام رسیدند که اکنون صبح و شام در حال گریه کردن هستند و منتظرند تا حضرت مهدی(عج) ظهور کند و آنها به خونخواهی حسین(ع) در رکاب آن حضرت بجنگند.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی خاطرنشان کرد: هیچ حد و حدودی برای گریه و بکاء بر امام حسین(ع) نیست؛ هیچ کس نمی‌تواند بگوید انسان در پرداختن و اصلاح نسبت به نماز خویش حدی قائل باشد زیرا اگر مومن همچنان در راه اصلاح این عبادت خویش گام بردارد حقیقت آن یعنی معراج مومن را درک می‌کند و گریه بر اباعبدالله(ع) نیز همینطور است تا وقتی که آدمی به حقیقت عاشورا و مصیبت بزرگی که بر امام حسین(ع) رفته دست یابد.
 
وی با بیان اینکه گریه بر مصیبت عاشورا نیز مراتبی دارد افزود: گریه از تباکی شروع می‌شود و به بکاء می‌رسد و بکاء نیز دارای مراتبی است که بالاترین آن مربوط به اولیاءالله است.
 
میرباقری حیات طیبه را هدف باطن همه طهارت‌ها دانست و گفت: بکاء حقیقی پرده‌ها را کنار زده و حقیقت عاشورا یعنی صف‌بندی میان حق و باطل در همه دوران‌ها آشکار خواهد شد؛ اینجاست که می‌گویند امام عصر(عج) از بسیاری افراد حتی به دلیل راضی بودن بر قتل امام حسین(ع) انتقام خواهند گرفت زیرا این افراد به باطن کار یزید و یزیدیان رضایت دارند و دنباله‌رو همان‌ها هستند؛ یکی از سیاستمداران اروپایی گفته بود باید مجسمه عمر و عاص را از طلا بسازیم زیرا اگر حیله‌های او نبود امروز ما هم نبودیم.
 
رئیس فرهنگستان علوم اسلامی شیعیان را با بصیرت‌ترین انسان‌ها در تمام دوران‌ها دانست و افزود: این بصیرت و آگاهی نتیجه محبت و مودت اهل بیت(ع) است.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdca6yn6.49nio15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما