شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : 8029

به ازای هر 1100 نفر یه مسجد ساخته شده است

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: تعداد مساجد نسبت به جمعیت کشور اسلامی اندک بوده و بر اساس آمارها برای هر هزار و 100 نفر یک مسجد ساخته شده است.
به ازای هر 1100 نفر یه مسجد ساخته شده است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده ضمن تشبیه مساجد به ستاره‌ها اظهار کرد: همانطوری که ستاره‌ها برای اهل زمین نورافشانی می‌کنند، مساجد هم از زمین به آسمان‌ها نورافشانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مساجد دارای کارکرد آموزشی، پژوهشی و معنوی هستند، گفت: پیش از پیروزی انقلاب توجهی به مساجد نمی‌شد، ولی پس از انقلاب تمام کارهای اصلی و انقلابی از مساجد شکل گرفت و در نهایت رونق و توسعه پیدا ‌کرد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم عنوان داشت: تحریک مردم برای حضور در انقلاب، تهیه جهیزیه و حمایت از خانواده‌های زندانی‌ها از جمله فعالیت‌هایی است که در مساجد انجام شده و همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین آمارهای اعزام به جبهه از مساجد بود و همچنین پس از جنگ تحمیلی مساجد نقش فعالی در موضوعات مختلف مانند کمک به ایتام و نیازمندان داشتند.

نجاریان‌زاده با بیان اینکه توجه اصلی نظام به مساجد است، گفت: رویکرد نظام به مساجد خاص و ویژه است و مسوولان در مسجد برنامه‌های خود را به سمع و نظر مردم می‌رسانند.

وی با اشاره به نقش پررنگ مساجد گفت: مساجد باید به عنوان دانشگاه انسان‌ساز در فضای حقیقی و مجازی قلمداد شوند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه تعداد مساجد نسبت به جمعیت کشور اسلامی اندک است، گفت: بر اساس آمارها برای هر هزار و ۱۰۰ نفر یک مسجد ساخته شده که بسیار ناچیز است.

وی به استقبال چشمگیر متقاضیان از مراسم اعتکاف اشاره کرد و افزود: بیش از نیمی از جمعیت افراد معتکف به دلیل نبود مساجد برگزار کننده اعتکاف، با قرعه‌کشی از فیض بزرگ اعتکاف در مساجد محروم می‌شوند.

نجاریان‌زاده با اشاره به رویکرد اداره‌کل تبلیغات اسلامی نسبت به مساجد گفت: این نهاد در سال‌های اخیر بیشترین رویکرد را به مسجد داشته و سعی می‌کند از کارهای موازی در مساجد جلوگیری کند.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.unak49nwo5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما