يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : 24456

برگزاری طرح اوقات فراغت در 50 پایگاه قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری طرح اوقات فراغت در 50 پایگاه شهری و روستایی در قم خبر داد.
برگزاری طرح اوقات فراغت در 50 پایگاه قم
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده با اشاره به برنامه‌های اوقات فراغت اظهار کرد: این برنامه‌ها همزمان با ماه رمضان در دو قالب عمومی و طرح اوقات فراغت برگزار می‌شود و همچنین اعزام‌های عمومی در روستاها و برخی از مساجد شهری قم در دستور کار است.

وی با بیان اینکه تعداد پایگاه‌های طرح اوقات فراغت به دلیل کاهش اعتبارات از ۱۵۰ پایگاه در سال گذشته به ۵۰ پایگاه شهری و روستایی در سال جاری کاهش پیدا کرده است گفت: روحانیون مستقر در ۱۰ پایگاه روستایی و ۴۰ پایگاه شهری حضور دارند و ۱۵ پایگاه شهری به خواهران اختصاص پیدا کرده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: پایگاه‌های موجود در قالب ۱۵ بوستان و ۳۵ هسته جوان فعالیت دارند و بیشترین برنامه‌ها در هسته‌های جوان متمرکز شده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه برنامه‌های تفریحی با مجتمع نور هماهنگی شده تا استخر، سالن‌های ورزشی و سالن سینمای مجتمع نور با تخفیف ویژه در اختیار مساجدی که با طرح اوقات فراغت هماهنگی دارند، قرار گیرد.

نجاریان‌زاده با اشاره به برنامه‌های محتوایی گفت: کتابی در زمینه بحث تفسیر تدوین شده که استادان در این زمینه آموزش را فراگرفتند و بنا شده که در ۱۰۰ مسجد بحث تفسیر ارائه شود.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم اعتباراتی در این زمینه جذب کنیم بنا شده دارالقرآن اداره‌کل سوره‌ای را مشخص کرده و تفسیر در مساجد برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: ائمه جماعات جزواتی را ارائه می‌دهند و در نهایت آزمون برگزار می‌شود و پس از برگزاری مرحله نهایی مسابقات از هر مسجد سه تا پنج نفر انتخاب می‌شوند.

وی یادآور شد: خانه‌های قرآن روستایی با مشارکت استانداری و اعتباری که در نظر گرفتند توسط روحانیون مستقر فعال خواهد بود و مباحث قرآنی در زمینه روخوانی، روانخوانی و تجوید در آنها برگزار می‌شود.

نجاریان‌زاده با بیان اینکه بیشتر برنامه‌های امسال بر قرآن متمرکز شده است گفت: رهبری سال جاری را با عنوان فرهنگ نامگذاری کردند تا فرهنگ قرآن در جامعه به عنوان یکی از کارهای اصلی ترویج پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه رمضان ماه معنویت است سعی شده بازگشت به قرآن و زندگی بر اساس فرهنگ قرآنی و تفاسیر تحقق پیدا کند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه طرح اوقات فراغت بر اساس زندگی سبک زندگی اسلامی و دینی است گفت: موضوعاتی مانند آسیب‌ها و مبارزه با مواد مخدر، عفاف و حجاب در مباحث طرح اوقات فراغت گنجانده شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcaiynu.49nym15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما