دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 8077
شهردار قم خبر داد:

ایجاد شهرک صنعتی بازیافت

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم، از احداث شهرك صنعتی بازیافت در سایت البرز خبر داد.
ایجاد شهرک صنعتی بازیافت
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری صبح امروز اذعان داشت: سازمان مدیریت پسماند در حال پیگیری ایجاد شهرك صنعتی بازیافت در سایت البرز و انتقال تمامی انبارهای ضایعاتی و كارخانجات بازیافت پسماندها از جمله پت، كاغذ، شیشه و فلزات می باشد.

وی ادامه داد: با احداث این شهرك، سیستم بازیافت زباله های تولید شده در قم بصورت كامل صنعتی می شود و در كنار آن، كارخانه های صنعتی و صنایع تبدیلی همچون تولید نایلون نیز احداث خواهد شد.

دلبری اضافه كرد: عملیات اجرایی شهرك صنعتی بازیافت بعد از تمام شدن مراحل ارزیابی و تحقیقاتی و هماهنگی های مربوطه در سایت البرز آغاز می شود.

شهردار قم در ادامه عنوان كرد: شهر قم بیش از یك میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه به صورت میانگین ۶۷۰ تن پسماند عادی در این شهر تولید می شود كه ۷۵ درصد پسماند تر و ۲۵ درصد خشك می باشد.

دلبری افزود: پسماند خشك ارزشمند در شهر قم به میزان ۱۷ درصد كل پسماند تولیدی است كه اولین گام اجرای طرح تفكیك در مبدا است.

وی با اشاره تلاش های صورت گرفته برای تدوین طرح جدید تفكیك گفت: دراین طرح، دو روش ایستگاه بازیافت و آژانس بازیافت در شهر قم نهادینه شد؛ در روش اول شهروندان پسماندهای خشك ارزشمند خود را به ایستگاه بازیافت ارایه و در قبال آن كالاهای ارزشمند و بهداشتی دریافت می كنند.

دلبری اظهار داشت: در روش آژانس بازیافت كه به صورت هفتگی راس ساعت مقرر انجام می شود، ناوگان جمع آوری پسماندهای خشك به درب منازل مراجعه كرده و مردم پس از تحویل پسماندهای خود در قبال آن كیسه زباله دریافت می كنند.

وی افزود: طرح كاغذ زباله هم در تمامی ادارات، مدارس و آموزشگاه ها و دانشگاه ها با ارایه ۱۰ هزار سطل مخصوص كاغذ در حال انجام می باشد.

شهردار قم همچنین به مدیریت پسماندهای عفونی اشاره كرد و افزود: سازمان مدیریت پسماند در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و همكاری با دانشگاه علوم پزشكی و مركز بهداشت قم از سال ۸۳ نسبت به مدیریت پسماندهای عفونی بیمارستان ها و مراكز درمانی اقدام نمود.

دلبری گفت: در این طرح سازمان مدیریت پسماند با اختصاص دادن ناوگانی مجزا نسبت به جمع آوری، انتقال و دفن بهداشتی و جداگانه این گونه پسماندها اقدام كرده است.

وی عنوان كرد: در حال حاضر سازمان مدیریت پسماند به میزان چهار هزار كیلوگرم در روز نسبت به مدیریت پسماندهای عفونی بیمارستان های شهر قم اقدام می كند.

گفتنی است، سایت البرز در ۱۳ كیلومتری جاده قم - كوه سفید واقع شده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcd.50j2yt0z5a26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما