چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 8114
قلندر عنوان کرد:

به ازای هر 60 مترمربع یک شغل!

قم نيوز : قم نیوز: طبق فرمولی که برای ایجاد فرصت شغلی در زمینه مسکن وجود دارد، استان قم توانسته 10 هزار فرصت شغلی در این بخش ایجاد کند.
به ازای هر 60 مترمربع یک شغل!
به گزارش قم نیوز، محمدرضا قلندر در جلسه کارگروه اشتغال در استانداری قم اظهار داشت: مسکن یکی از نیازهای ضروری انسان‌ها است.

وی ادامه داد: این موضوع در زمینه اشتغال‌زایی نیز اهمیت خاصی پیدا می‌کند چرا که می‌تواند نیروهای کار فراوانی را جذب کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به عملکرد دولت دهم در زمینه مسکن اضافه کرد: طرح عظیم و جهادی مسکن مهر در طی این مدت حدود سه میلیون واحد مسکونی را در سطح کشور عملیاتی کرده است و در استان قم نیز طی سال‌های ۸۹ و ۹۰ حدود ۴۵ هزار واحد مسکن مهر شهری و حدود ۱۶ هزار واحد مسکن روستایی عملیاتی شده است.

وی افزود: چهار مرحله افتتاحیه مسکن مهر در استان قم صورت گرفته است که دو مرحله آن با حضور رییس جمهور انجام شده است و تاکنون ۱۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر بهره‌برداری شده و به متقاضیان واگذار شده است.

قلندر ابراز داشت: محاسبه موضوع اشتغال در زمینه مسکن فرمول خاصی دارد که طی آن به ازای هر ۶۰ متر مربع یک نفر اشتغال‌زایی محاسبه می‌شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس در سال گذشته بخش مسکن توانسته ۱۱ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی در استان قم ایجاد کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: در سال ۹۱ نیز تا امروز ۹۸۱ هزار و ۳۰۰ متر مربع مسکن مهر ساخته شده که در صورتی که این ساختمان‌ها به طور ۱۰۰ درصد به اتمام رسیده بود، تا امروز ۱۶ هزار و ۳۵۵ شغل ایجاد شده بود.

وی با اشاره به انجام شدن ۶۰ درصد عملیاتی احداث این ساختمان‌ها اظهار داشت: بخش مسکن تاکنون توانسته بیش از ۱۰ هزار شغل در استان قم ایجاد کند که این تعداد از تعهد این نهاد برای اشتغال‌زایی بیشتر است.

قلندر با اشاره به زمینه کاری این اداره در زمینه راه ابراز داشت: اگر تعداد شغل محقق شده در این بخش را به آمار اشتغال‌زایی این نهاد اضافه کنیم، این آمار بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.ydciw6dyjgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما