چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : 8640

5 هزار واحد مسکن مهر در قم افتتاح می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم از افتتاح رسمی 5 هزار واحد مسکن مهر همزمان با هفته دولت در استان قم خبر داد.
5 هزار واحد مسکن مهر در قم افتتاح می‌شود
به گزارش قم نیوز، محمدرضا قلندر امروز با اشاره به برنامه‌های اداره راه و شهرسازی استان قم در هفته دولت اظهار کرد: در این هفته ۵ هزار واحد مسکن مهر در استان قم به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: برای انجام این پروژه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که از این رقم مقداری آورده خود مردم و مقداری از بودجه دولتی استفاده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به اینکه ۲۵ میلیون از ۴۰ میلیون هزینه تمام شده یک واحد مسکونی توسط خریدار پرداخت می‌شود، افزود: ۱۵ میلیون مابقی را دولت در قالب تسهیلات پرداخت می‌کند که در مجموع برای این واحدها ۱۲۵ میلیارد تسهیلات دولتی پرداخت شده است.

وی گفت: کار ساخت این واحدهای مسکونی از سال ۸۹ آغاز شده و هم‌اکنون تعدادی از خانواده‌ها در این واحدها ساکن شده‌اند. برای ساخت این واحدهای مسکونی در سال ۸۹ و ۹۰، ۲۰ هزار شغل به صورت مستقیم ایجاد شده و بیش از این تعداد، افرادی نیز به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شده‌اند.

قلندر با اشاره به اینکه در سال ۹۱، ۱۰ هزار نفر در ارتباط با مسکن مهر به کار مشغول شدند، خاطرنشان کرد: افراد مرتبط با کارخانجات مصالح ساختمانی و خدمات در ارتباط با ساختمان‌سازی از جمله کسانی هستند که در این رابطه از مزایای ایجاد شغل به صورت غیر مستقیم استفاده می‌کنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به فعالیت‌های حوزه راه و ترابری اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: تقاطع غیر هم سطح جعفریه جاده دولت آباد در این هفته کلنگ‌زنی می‌شود.

وی ادامه داد: برای این پروژه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده که از محل بودجه‌های استانی تامین خواهد شد.

قلندر گفت: پروژه دیگر تکمیل ۱۲.۲ کیلومتر بند دوم جاده قدیم - قم تهران به شهرک شکوهیه است که به کاهش تصادفات در این محور کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این جاده در سال‌های گذشته تا شهرک شکوهیه دو بانده شده است، عنوان داشت: برای این پروژه حدود ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: مرمت روکش آسفالت جاده جنداب ـ ساوه از دیگر پروژه‌هایی است که در این هفته کلنگ‌زنی می‌شود.

وی اظهار داشت: بهسازی روکش آسفالت جاده سلفچگان - نیزار از دیگر طرح‌هایی است که با ۱۲ میلیارد تومان اعتبار کلنگ‌زنی خواهد شد.

قلندر خاطرنشان کرد: تقاطع غیر همسطح ۷۲ تن از دیگر طرح‌هایی است که به طور رسمی در این هفته افتتاح خواهد شد.

وی افزود: برای انجام این پروژه ۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و هم‌اکنون مراحل پایانی کار در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم عنوان داشت: این میدان یکی از مشکلات ترافیکی شهر مقدس قم بود که با برنامه‌ریزی دقیق و ایجاد این تقاطع، مشکل برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه این تقاطع دارای سه باند و سه سطح است، گفت: یکی از سطوح این پروژه، زیرگذر آن است که شامل کمربندی مسیر اراک به کاشان و بالعکس می‌شود.

قلندر ادامه داد: این تقاطع که اعتبار آن از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قم است، دارای سه سطح پایین‌تر از سطح زمین، هم تراز و بالاتر از زمین بوده و کمک بسیار بزرگی به حل مشکل ترافیک این منطقه کرده است.

قلندر پروژه دیگر در حوزه راه و ترابری را تعریض جاده قم - کاشان ذکر کرد و ابراز داشت: برای این پروژه حدود یک میلیارد تومان هزینه شده که در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcj.xeofuqemysfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما