چهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : 81792
منبع : خبرگزاری فارس

ستاره‌های کاتای قم در کمین نخستین طلای جهانی

قم نيوز : ستاره‌های کاتا جودو استان قم در تلاش برای کسب نخستین مدال طلای مسابقات جهانی 2019 کاتا برابر حریفان مطرح خود به میدان می‌روند.
ستاره‌های کاتای قم در کمین نخستین طلای جهانی
ستاره‌های کاتای قم در کمین نخستین طلای جهانی
به گزارش قم نیوز کاتاروهای مطرح و پرآوازه استان قم محمدحسن سالاری و محمدرضا صحرایی هستند که از اوایل دهه 1380 در این رشته ورزشی در سطح اول میادین داخلی و برون‌مرزی فعالیت حرفه‌ای می‌کنند و افتخارات زیادی را از رقابت با حریفان خود به ارمغان آورده‌اند.

سالاری و صحرایی که در سطح کشور بی‌رقیب هستند و مدال‌های خوشرنگ متنوعی کسب کرده‌اند، از سال 2007 که نخستین‌بار عضو تیم ملی کاتا جودو ایران در پیکارهای جهانی فرانسه شدند، در ادوار مختلف مسابقات جهانی حضور داشته و مدال‌های نقره و برنز متنوعی کسب کرده‌اند.

حالا نوبت به پیکارهای 2019 کاتا جودو قهرمانی جهان رسیده است و این پیکارها از امروز در شرق قاره کهن با حضور چهره‌های شاخص کاتای دنیا به میزبانی کشور کره‌جنوبی آغاز شده است، اما کاتاروهای ملی‌پوش و مطرح استان قم در دومین روز این پیکارها برابر حریفان خود قرار می‌گیرند.

سالاری و صحرایی که هم نقره و هم برنز پیکارهای جهانی کاتا را پیش از این در دوره‌های قبل کسب کرده‌اند، تنها به فکر کسب مدال طلای این دوره هستند، در حالی که آنها باید در فرم تخصصی خود یعنی کودوکان گوشین‌ جوتسو با حریفان رقابت کنند و البته رقبای اصلی آنها در این مسابقات از کره‌جنوبی، اسپانیا و ایتالیا هستند.

در این دوره از رقابت‌های قهرمانی کاتای دنیا 166 کاتارو از 29 کشور جهان به میزبانی شهر چونگ‌جو کره جنوبی در پنج کاتا شامل ناگه نوکاتا، کاتامه نوکاتا، جونوکاتا، کیمه نوکاتا و کودوکان گوشین جوتسو رقابت می‌کنند، در شرایطی که علاوه بر دو کاتاروی قم، دو کاتاروی دیگر به نام‌های بردی و روح‌الله‌زاده در فرم کیمه نو کاتا به میدان خواهند رفت و حسین زند به عنوان سرمربی کاتاروهای ایران را در این پیکارها هدایت می‌کند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgxu97.ak9qy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما