دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : 8324
یوسفی خبر داد:

افزایش نرخ سرویس های مدارس قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قم از افزایش نرخ سرویس های مدارس قم در سال تحصیلی جدید خبر داد.
افزایش نرخ سرویس های مدارس قم
به گزارش قم نیوز، علی یوسفی بیان کرد: در ابتدای هر سال نرخ سرویس دانش آموزان به شورای اسلامی شهر توسط کارگروه ماده ۶ ارائه می شود و در شورای اسلامی شهر قم به تصویب می رسد.

وی گفت: نرخ سرویس ها در تاریخ ۱۹ تیرماه مشخص شده و به کلیه مدارس و شرکت هایی که قرار است در این زمینه خدماتی ارائه دهند ابلاغ شده است.

رییس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: سال ۸۸ نرخ سرویس ها تثبیت شد و بعد از آن نیز افزایش نرخ وجود نداشت اما امسال پیگیری های لازم انجام شده است و نرخ سرویس ها اضافه خواهد شد.

وی گفت: مبنای نرخ کرایه تاکسی ها از مدرسه به منزل سه کیلومتر است، همچنین نوع خودروهایی که مورد استفاده قرار می گیرد، ظرفیت سرویس و مقاطع تحصیلی نیز در نرخ سرویس ها تاثیرگذار است.

یوسفی اذعان داشت:‌ نرخ پایه در صورتی که منزل دانش آموز در سه کیلومتری واقع شده باشد در خودروی پیکان و پراید در مقطع ابتدایی و راهنمایی ۳۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: در این شرایط نرخ کرایه تاکسی در مقطع دبیرستان نیز ۳۷ هزار و ۴۰۰ تومان است.

رییس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قم تصریح کرد: در صورتی که وسایل نقلیه، سمند و یا پژو باشد در مقطع ابتدایی و راهنمایی نرخ کرایه تاکسی ۳۲ هزار و ۹۵۰ تومان و در دبیرستان نیز ۴۱ هزار و ۱۰۰ تومان است.

نرخ کرایه خودروی ون ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان است
وی گفت:‌ نرخ خودروی ون نیز با ظرفیت مجاز خود برای کلیه مقاطع ۲۷ هزار و ۶۰۰ تومان است.

یوسفی ابراز کرد: در دوره ابتدایی و راهنمایی نرخ کرایه تاکسی بر اساس ظرفیت پنج نفر و در دبیرستان بر اساس ظرفیت چهار نفر است.

وی گفت: چنانچه مسافت بیشتر از سه کیلومتر شود تا مسافت هفت کیلومتر به ازای هر کیلومتر ۱۰ درصد اضافه می شود و اگر بیشتر از هفت کیلومتر باشد حداکثر پنج درصد اضافه می شود.

رییس گروه انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان قم اظهار داشت:‌ در ایام فروردین ماه و خرداد که مدارس در برخی روزها تعطیل هستند نرخ کرایه تاکسی بر اساس روز شمار تعیین می شود نه به صورت ماهیانه.

وی اذعان داشت:‌ بخشی از مدارس که در روزهای پنج شنبه تعطیل هستند از نرخ ۳۰ هزار تومان در مقاطع ابتدایی و راهنمایی مبلغ چهار هزار و ۶۰۰ تومان برای ابتدایی و راهنمایی و پنج هزار و ۸۰۰ تومان از مقطع دبیرستان کاسته می شود.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.ravct1ap5bc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما