شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : 8478

صدور ۱۸ هزار شناسنامه مکانیزه در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان قم از صدور ۱۷ هزار و ۸۴۱ مورد شناسنامه مکانیزه در چهار ماهه نخست سال جاری در استان قم خبر داد.
صدور ۱۸ هزار شناسنامه مکانیزه در قم
به گزارش قم نیوز، خلیل مرادی با اشاره به صدور شناسنامه های الکترونیکی (مکانیزه) از تیرماه سال ۸۹ در استان قم اظهار داشت: صدور شناسنامه مستعمل و المثنی در چهار ماهه نخست سال گذشته ۷۸۳۲ مورد بوده که این تعداد در چهارماهه نخست سال جاری به ۱۰۴۱۰ مورد رسیده است که این ارقام افزایش ۳۳ درصدی را نشان می دهد.

وی گفت: در چهار ماهه نخست سال گذشته تعداد ۶۵۴۸ مورد شناسنامه مکانیزه در این استان صادر شد که این تعداد در چهار ماهه نخست سال جاری به رقم ۹۱۲۲ مورد شناسنامه برای افراد بالای ۱۵ سال افزایش یافته است.

مرادی همچنین از صدور ۶۸۵۷ مورد شناسنامه برای افراد زیر ۱۵ سال در چهار ماهه سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد ۷۶۰۵ مورد شناسنامه مکانیزه برای افراد زیر ۱۵ سال در چهار ماهه نخست امسال صادر شده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۱۱ درصد افزایش را به همراه داشته است.

وی چاپی بودن شناسنامه های مکانیزه، احتمال بسیار پائین جعل، افزایش ضریب اطمینان، اندازه استاندارد (به اندازه گذرنامه)، چاپ عکس رنگی و ... را از مزایای این نوع شناسنامه ها عنوان کرد.

معاون حقوقی و سجلی اداره کل ثبت احوال استان قم در ادامه افزود: نگارش موجود در این نوع شناسنامه در كل كشور یكسان بوده و مشكل رسم الخط های متفاوت و اشتباهات ناشی از آن از بین می رود.

مرادی در پایان اظهار داشت: در چهارماهه نخست سال جاری تعداد ۸۱ مورد تغییر نام، ۵۰۱ مورد تغییر نام خانوادگی و ۶۷۹ مورد رسیدگی به درخواست هیات حل اختلاف از جمله فعالیت های ثبت احوال بوده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdci.yavct1a5vbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما