سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 7381
مرادی خبر داد:

صدور شناسنامه مکانیزه در عکس دار کردن شناسنامه

قم نيوز : قم نیوز: معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال قم از صدور شناسنامه مکانیزه در عکس دار کردن شناسنامه در قم خبر داد.
صدور شناسنامه مکانیزه در عکس دار کردن شناسنامه
به گزارش قم نیوز، خلیل مرادی صبح امروز با اشاره به اینکه در فصل تابستان عکس دار کردن شناسنامه ها از اقدامات گسترده ثبت احوال است بیان کرد: بحث عکس دار کردن شناسنامه های دانش آموزانی که ۱۵ سال تمام دارند از اقدامات ثبت احوال در فصل تابستان است.

وی گفت: تا پایان شهریور سال گذشته شناسنامه هایی که در آن ها جای عکس وجود داشت عکس در آنجا الصاق شده و تحویل متقاضی داده می شد.

وی ادامه داد: طبق آخرین تصمیم ثبت احوال هر شناسنامه ای که نیاز به عکس داشته باشد باید شناسنامه تعویض شده و به جای آن شناسنامه مکانیزه صادر شود.

معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال قم بیان کرد: برای دانش آموزانی که شناسنامه آن ها عکس دار می شود باید شناسنامه تعویض شده و شناسنامه مکانیزه صادر شود که با توجه به جمعیت بالای مراجعه کننده این امری زمان بر است.

۱۶ هزار الصاق عکس به شناسنامه در سال گذشته
وی گفت: در تابستان سال گذشته ۱۶ هزار مورد الصاق عکس برای شناسنامه دانش آموزان انجام گرفته است.

وی بیان کرد: برای کاهش تراکم مراجعه جهت عکس دار کردن، سازمان ثبت احوال به مدیر کل آموزش و پروش نامه ای زده است مبنی بر اینکه دانش آموزان را هر چه سریع تر به دفاتر پیشخوان جهت انجام این اقدام ارجاع دهند.

مرادی با اشاره به اینکه دفاتر پیشخوان در هشت نقطه مستقر هستند تا برای عکس دار کردن شناسنامه دانش آموزان اقدام کنند افزود: دانش آموزانی که متولد اول مهر سال ۱۳۷۶ به قبل هستند باید برای این اقدام مراجعه کنند.

صدور ۲۷ هزار و ۱۲۳ شناسنامه مکانیزه جدید در سال گذشته
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته برای ۲۷ هزار و ۱۲۳ نفر شناسنامه مکانیزه جدید صادر شد افزود: همه شناسنامه هایی که تعویض می شوند شناسنامه مکانیزه برای آن ها صادر می شود.

معاون حقوقی و سجلی ثبت احوال قم بیان کرد: در صورت آمادگی مدارس برای سهولت کار در مدارس مدارک توزیع خواهند شد.

وی در پایان گفت: از اولیا دانش آموزان تقاضا می شود به منظور رفاه حال خود و همچنین تسریع در انجام اقدامات سریع تر به دفاتر پیشخوان برای عکس دار کردن شناسنامه مراجعه کنند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdca.an0k49ne65k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما