چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : 4715
معاون حقوقی و سجلی اداره‌کل ثبت احوال استان قم عنوان کرد:

اسکن یک میلیون برگ سند تا پایان سال در قم

قم نيوز : قم نيوز: معاون حقوقی و سجلی اداره‌کل ثبت احوال استان قم گفت: کل اسناد ولادت و فوت که اداره‌کل ثبت احوال استان نسبت به اسکن و آرشیو آن متعهد شده است، یک میلیون و 400 هزار برگ تا پایان سال است.
اسکن یک میلیون برگ سند تا پایان سال در قم
به گزارش قم نيوز، خلیل مرادی اظهار داشت: آغاز کار اسکن اسناد و آرشیو الکترونیکی از اواخر مرداد ماه امسال آغاز شد.

وی ادامه داد: افزایش سرعت خدمات‌رسانی به مراجعان، افزایش طول عمر اسناد سجلی، جلوگیری از استهلاک و فرسودگی اسناد بر اساس استفاده‌های متعدد و ارائه تمام خدمات سجلی و ثبت احوال در اداره محل سکونت بدون در نظر گرفتن محل صدور شناسنامه فرد متقاضی از جمله مزایای اجرای این پروژه هستند.

معاون حقوقی و سجلی اداره‌کل ثبت احوال استان قم عنوان داشت: افزایش ضریب امنیت اسناد سجلی، کاهش هزینه‌های مربوط به بایگانی سنتی اسناد، محافظت و ایمنی اسناد در برابر بلایای طبیعی نیز در صورت آرشیو الکترونیکی اسناد صورت می‌پذیرد.

مرادی بیان داشت: کل اسناد ولادت و فوت که اداره‌کل ثبت احوال استان نسبت به اسکن و آرشیو آن متعهد شده است، یک میلیون و ۴۰۰ هزار برگ تا پایان سال است. از تاریخ آغاز اجرای این طرح تا ۲۵ دی ماه هزار و ۶۹۴ برگ سند از یک میلیون و ۴۰۰ هزار برگ اسکن شده است.

معاون حقوقی و سجلی اداره‌کل ثبت احوال استان قم عنوان داشت: در واحد انفورماتیک تلاش می‌شود، با افزایش تجهیزات و پرسنل بحث اسکن اسناد تا پایان سال در قم به اتمام برسد.

به گفته مرادی، از این تعداد اسناد تاکنون ۳۲۸ هزار و ۸۸۶ برگ در پایگاه مرکزی سازمان ثبت احوال بارگذاری و نهایی شده است.

وی گفت: آرشیو این اسناد در کل کشور قابل مشاهده است و با دستور‌ العمل‌های سازمان می‌توان از این اسناد بهره‌برداری کرد.

معاون حقوقی و سجلی اداره‌کل ثبت احوال استان قم خاطرنشان کرد: اگر فردی به عنوان شهروند قمی در هر کجای کشور به اداره‌کل ثبت احوال مراجعه کند و درخواستی در مورد ثبت احوال و خدمات آن داشته باشد با توجه به انجام شدن این پروژه نیازی به طی کردن زمان برای درخواست به استان محل صدور شناسنامه نیست و در همان محل براساس آرشیو الکترونیکی کار درخواستی انجام می‌شود.

مرادی ابراز داشت: بعد از اسکن اسناد، داده آماری و اطلاعاتی بر روی آن صورت می‌گیرد که تا دی ماه ۴۲۹ هزار و ۷۵۵ مورد آن به اتمام رسیده است.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci.za5ct1aywbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما