يکشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۲:۰۸
کد مطلب : 850
با برگزاری انتخابات در قم؛

کانون سراسری کارگران ساختمانی کشور تشکیل شد

قم نيوز : قم نیوز: کانون سراسری کارگران ساختمانی کشور با حضور اعضای صنوف استان‌ها به تصویب رسید و تشکیل شد.
کانون سراسری کارگران ساختمانی کشور تشکیل شد
به گزارش قم نیوز، سراسری کارگران ساختمانی، با حضور اعضای هیئت مدیره صنف کارگران ساختمانی استان‌های کشور در شهر مقدس قم تشکیل شد.

برگزاری انتخابات برای تشکیل کانون سراسری برعهده هیئت موسس است و استان قم به همراه استان سمنان و مازندران، از استان‌های موسس کانون سراسری کارگران ساختمانی هستند و در شریط عادی جلسات این صنف به علت مرکزیت تهران، در این شهر برگزار می‌شد اما به دلیل هزینه‌های سنگین تشکیل این جلسات در تهران، شهر مقدس قم به عنوان محلی برای تصمیم‌گیری مشخص شد.

لازم به ذکر است که با وجود ۱۰۵ انجمن صنفی کارگران ساختمانی در سراسر کشور که دارای اعتبار نامه رسمی از اداره کل کار هستند، تنها ۷۰ انجمن صنفی کارگران ساختمانی در این مراسم شرکت کرده بودند.

با توجه به ۲.۵ میلیون نفر کارگر ساختمانی که در سطح کشور وجود دارد، تشکیل یک کانون سراسری برای این قشر کم‌درآمد الزامی بود که این مورد نیز با کمک کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران و وزارت کار پیگیری شد و به نتیجه رسید.

در ابتدای این مراسم تشکیل کانون سراسری کارگران ساختمانی مورد بررسی قرار گرفت و با رای اکثریت حاضران این کانون تشکیل شد و افراد پنج نفر را به عنوان هیئت رئیسه انتخاب کردند که شامل یک نفر رئیس هیئت رئیسه، یک نایب رئیس، یک منشی و دو نفر ناظر هیئت رئیسه بودند.

با توجه به ارکان هر کانون سراسری که عبارتند از مجمع موسس و عمومی، هیئت مدیره که حکم اجرایی دارد و بازرسان که وظیفه نظارتی دارند، در ادامه شوراهای صنفی حاضر در جلسه به بررسی اساسنامه و تصمیم‌گیری در رابطه با چگونگی انتخاب اعضای هیئت مدیره پرداختند.

در این مراسم حداقل سن لازم برای عضویت در هیئت مدیره را ۲۵ سال اعلام و داشتن مدرک تحصیلی حداقل سیکل از دیگر شرایط حضور در هیئت مدیره کانون سراسری کارگران ساختمانی عنوان شد.

اعضای شوراهای صنفی حاضر در جلسه با برگزاری مراسم انتخابات از میان خود ۹ نفر را به عنوان عضو اصلی هیئت مدیره، چهار نفر را به عنوان عضو علی‌البدل هیئت مدیره، دو نفر بازرس هیئت مدیره و دو نفر بازرس علی‌البدل هیئت مدیره را انتخاب کردند.

همچنین حق عضویت در کانون سراسری کارگران ساختمانی کشور سالانه ۵۰۰ هزار ریال مشخص شده است.

انتهای پیام /۱۰۷
https://qomnews.ir/vdcgrz974ak9n.pra.html
نام شما
آدرس ايميل شما