يکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب : 8790
منبع : بسیج قم
نماینده قم در مجلس:

مقام برخی شهدای جنگ از ملائکه نیز بالاتر است

قم نيوز : قم نیوز: نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام برخی از شهدای جنگ حتی از ملائکه نیز بالاتر رفت و آنها در واقع انسان‌هایی آسمانی شدند.
مقام برخی شهدای جنگ از ملائکه نیز بالاتر است
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، احمد امیرآبادی در حاشیه بازدید از نمایشگاه یاد یاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس اظهار کرد: دانشگاه یک دانشگاه انسان سازی بود و موجب تغییر منش و رفتار بسیاری از رزمندگان شد.
وی افزود: مقام برخی از شهدای جنگ حتی از ملائکه نیز بالاتر رفت و آنها در واقع انسان‌هایی آسمانی شدند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از نوجوانان حاضر در جنگ حتی به سن بلوغ هم نرسیده بودند گفت: با این وجود این افراد نیمه‌های شب برخاسته و به نماز شب می‌ایستادند و با توکل به خداوند و توسل به ائمه(ع) نبرد خود با دشمنان را آغاز می‌کردند.
وی با اشاره به نوع نگاه این افراد به جنگ و شهادت بیان داشت: به طور قطع این نگاه مقام افراد را از ملائکه نیز بالاتر می‌برد.
امیرآّبادی ادامه داد: اکنون نسل پس از جنگ به دوران بلوغ و جوانی رسیده‌اند بنابراین لازم است فرهنگ دفاع مقدس یعنی همان روحیه جهاد و شهادت را شامل از خودگذشتگی و فداکاری است به آنها منتقل شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی مسئولیت رزمندگان دوران دفاع مقدس را در این میان بسیار مهم توصیف و ابراز کرد: این افراد باید آن فضا را برای جوانان امروز بازگو کنند زیرا دل‌های جوانان آماده پذیرش حق است.
وی با بیان اینکه در هنگام بیان خاطرات شهدا همه افراد علیرغم سلایق متفاوت شهدا را مورد تکریم و احترام قرار می‌دهند گفت: این مسائل در فطرت انسان‌ها نهاده شده و موجب احترام و توجه به موضوع می‌شود.

امیرآبادی عنوان داشت: باید از این فطرت درونی استفاده کرده و به وسیله راهکارهای گوناگون چون برگزاری نمایشگاه، خاطره گویی، راه اندازی مجموعه کاروان‌های راهیان نور و دیگر اقدامات، فرهنگ دوران دفاع مقدس را به نسل کنونی منتقل کرد.
انتهای پیام/۱۱۳
https://qomnews.ir/vdcf.1dciw6dexgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما