يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : 8808
ذاکری خبر داد:

۱۱۶ میلیارد تومان درآمد گمرک استان قم در سال جاری

قم نيوز : قم نیوز: ذاکری از درآمد ۱۱۶ میلیارد تومانی گمرک استان قم در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.
۱۱۶ میلیارد تومان درآمد گمرک استان قم در سال جاری
به گزارش قم نیوز، احمد ذاکری امروز با اشاره به درآمد کل گمرک استان قم طی پنج ماه نخست سال جاری گفت: کل درآمد گمرکی استان قم در مدت پنج ماهه نخست سال جاری به ۱۱۶ میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: از مجموع کل درآمد در این مدت مبلغ ۵۵۲ میلیون تومان مربوط به درآمد استانی بوده که پنج درصد آن مالیات بر ارزش افزوده و سایر عوارض نیز به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان وصول شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد رشد داشته است و مانده ضمانت‌نامه ۵۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون بوده است.

ذاکری ادامه داد: در پنج ماهه نخست سال جاری ۲۸ هزار و ۳۶۹ تن انواع کالا از قبیل کتاب، فرش دستبافت، مصنوعات فلزی، کفش و دمپایی، نوشابه، سوهان و شیرینی، مصنوعات شیشه‌ای، لوازم و ماشین‌آلات صنعتی و مکانیکی، مواد و مصنوعات پلاستیکی، گرانول PVC، محصولات شیمیایی و فرآورده‌های خوراکی به دیگر کشورها صادر شده است.

مدیر کل گمرک استان قم تصریح کرد: صادرات فرآورده‌های خوراکی، غلات و میوه که به کشورهایی نظیر عراق، افغانستان، امارات، ترکمنستان، ترکیه، ارمنستان، تاجیکستان انجام شده است، هزینه‌ای بالغ بر ۶۵ میلیون و ۹۴۰ هزار دلار بوده است که از لحاظ ارزش ۶۰ درصد و از لحاظ وزن ۸۸ درصد رشد داشته است.

ترخیص ۶ هزار دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان
مدیرکل گمرک استان قم در ادامه به واردات انجام شده در گمرک استان قم اشاره کرد و اظهار داشت: در مدت ذکر شده ۳۲ هزار و ۲۵۳ تن کالا به ارزش ۱۷۷ میلیون و ۳۳۵ هزار دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده است که از نظر وزن چهار درصد و از لحاظ ارزش ۹ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: همچنین در این مدت زمان شش هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو از گمرک سلفچگان ترخیص شده است.

ذاکری خاطرنشان کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری ۲۹ هزار و ۷۵۴ تن کالا به ارزش ۲۷۳ میلیون و ۸۷۵ هزار دلار از سایر گمرکات به گمرک استان قم ترانزیت شده است.

وی بیان کرد: ۶۴۱ بسته به وزن هزار و ۸۳۲ کیلوگرم در پنج ماهه نخست سال جاری از کشورهایی نظیر آمریکا، استرالیا، امارات، آلمان، عراق و ... به عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی وارد شده و ۱۳ هزار و ۲۳۱ بسته به وزن ۹۵ هزار و ۳۴۹ کیلو گرم هدیه و سوغات و مطبوعات صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان قم افزود: همچنین در مدت یاد شده ۶۶ فقره پرونده قاچاق به ارزش ۱۱ هزار و ۹۵۷ میلیون ریال در گمرک استان قم تشکیل شده است که ۵۱ فقره پرونده مربوط به پرونده‌های بالای ۱۰ میلیون ریال و ۱۵ فقره پرونده مربوط به پرونده‌های زیر ۱۰ میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcf.xdciw6dccgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما