دوشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 8925
رییس هیئت کشتی استان قم خبر داد:

نخستین اعزام کشتی آزاد نونهالان قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس هیئت کشتی استان قم از اعزام تیم‌ رشته آزاد کشتی قم به مسابقات قهرمانی نونهالان کشور خبر داد.
نخستین اعزام کشتی آزاد نونهالان قم
به گزارش قم نیوز، محسن حلوایی ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تیم‌های کشتی سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در شهریور و مهر ماه به پیکارهای قهرمانی کشور اعزام می‌شوند، در حالی که نخستین اعزام برای تیم کشتی آزاد نونهالان خواهد بود.

وی بیان کرد: کشتی‌گیرانی که شرایط عضویت در تیم‌های رده‌های سنی مختلف کشتی قم را دارند و مدعی اعزام به پیکارهای قهرمانی کشور هستند توسط مربیان پرتلاش کشتی قم از بین استعدادهای این رشته ورزشی شناخته و انتخاب شده‌اند.

رییس هیئت کشتی استان قم ابراز داشت: بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون کشتی کشورمان، رقابت‌های کشتی آزاد رده سنی نونهالان قهرمانی کشور نخستین رویداد پیش روی کشتی‌گیران قمی است که در روزهای پایانی شهریور ماه برگزار می شود.

وی یادآور شد: بر اساس تقویم فدراسیون کشتی، این مسابقات از روز بیست و نهم شهریور ماه به مدت دو روز به میزبانی هیئت کشتی استان آذربایجان شرقی در شهر تبریز و با شرکت چهره‌های شاخص کشتی آزاد کشور در اوزان مختلف به انجام می‌رسد.

حلوایی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات کشتی‌گیران تمام استان‌های کشور حضور دارند، عنوان کرد: از قم نیز آزادکاران نونهال که پشتوانه‌های کشتی قم در آینده‌ای نزدیک به شمار می‌روند، در پنج وزن به مصاف حریفان خواهند رفت.

وی تصریح کرد: شاید کشتی آزاد قم به اندازه کشتی فرنگی در گذشته موفق نبوده اما با کارهای زیربنایی و پایه‌ای که با سرمایه‌گذاری بر روی رده‌های سنی توسط هیئت و با همت و تلاش مربیان سازنده کشتی قم در حال انجام است، به زودی سطح کشتی آزاد به فرنگی خواهد رسید.

رییس هیئت کشتی استان قم بیان داشت: هر دو رشته کشتی آزاد و فرنگی در سال‌های اخیر موفقیت‌های زیادی برای ورزش قم به دست آورده‌اند اما شاید در این بین سهم کشتی فرنگی بیشتر بود و ما سعی می‌کنیم این موفقیت‌ها در کشتی آزاد نیز محقق شود.

وی ادامه داد:‌ کشتی آزاد برای اینکه همگام با کشتی فرنگی در مسیر پیشرفت قرار بگیرد، نیاز به توجه بیشتر دارد و برگزاری مسابقات لیگ در سطح استان به همین منظور صورت می‌گیرد تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک در کشتی آزاد نیز همانند کشتی فرنگی مدعی باشیم.

حلوایی تصریح کرد: خوشبختانه کشتی استان در طول یک سال گذشته رشد و پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است و حضور پرتعداد کشتی‌گیران استان در رقابت‌های مختلفی که در سطح استان برگزار می‌شود و همچنین حضور مقتدرانه کشتی‌گیران قم در مسابقات مختلف کشوری گویای این موضوع مهم است.

انتهای پیام/۱۹۰
https://qomnews.ir/vdcf.0dciw6d1tgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما