يکشنبه ۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۱۶
کد مطلب : 9139
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

قم به پایتخت تولید فرش کشور تبدیل می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت،معدن‌ و تجارت استان قم گفت: با همکاری مرکز ملی فرش ایران تلاش می‌کنیم که با فراهم کردن بسترهای لازم قم را به پایتخت تولید فرش ابریشم تبدیل کنیم.
قم به پایتخت تولید فرش کشور تبدیل می‌شود
به گزارش قم نیوز، امیر محمدی‌چهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه ۱۲ درصد غرفه‌های نمایشگاه فرش دستباف ایران به قمی‌ها اختصاص داشت بیان کرد: از مجموع ۵۰۰ غرفه که از سراسر کشور در این نمایشگاه گرد هم آمده بودند ۶۰ غرفه مربوط به فرش‌های دستباف قمی‌ بود.

وی افزود: از مجموع فرش‌هایی که قمی‌ها در نمایشگاه فرش ایران به نمایش گذاشتند ۹۵ درصد به فرش‌های ابریشمی و پنج درصد به فرش‌های کرک و پشم اختصاص داشت.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از استقبال گسترده خارجی‌ها از فرش دستباف قم خبر داد و ابراز کرد: فرش ابریشم قم توانسته است سلیقه خارجی‌ها را جلب کند و بازرگانان خارجی به خرید فرش دستباف قم توجه ویژه‌ای دارند.

وی اذعان کرد: حضور قمی‌ها در بیست و یکمین نمایشگاه فرش ایران و استقبال مطلوب خارجی‌ها نشان داد فرش قم از فرش‌های خارجی گوی سبقت را ربوده است.

محمدی‌چهر با تاکید بر اینکه در تلاش هستم با همکاری مرکز ملی فرش ایران بتوانیم در استان قم پایلوت تولید فرش ابریشم در کشور و سپس در جهان را مهیا کنیم، اذعان کرد: فرش قم توانسته بسیاری از بازارهایی که در گذشته تعامل صادرات فرش با آنها نداشتیم را به بازار هدف تبدیل کند و به عنوان مثال کشور روسیه امروز به بازار بزرگ هدف برای صادرات فرش دستباف قم تبدیل شده است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم کشورهای برزیل، آرژانتین، ژاپن و دیگر کشورهای خاور دور را از جمله بازارهایی عنوان کرد که طالب فرش دستباف قم هستند.

محمدی‌چهر با بیان اینکه وضع تولید فرش در استان قم بسیار مناسب است عنوان کرد: در صورتی که تولیدکنندگان بتوانند به تولید فرش دستباف بر اساس سلیقه‌های روز بپردازند فروش بسیار مناسبی در انتظار تولیدات آنان است.

وی به ارزش افزوده فرش‌های دستباف قم اشاره کرد و افزود: برخی از این تولیدات ارزش افزوده‌ای بیش از ۲ هزار درصد دارند.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم تاکید کرد: تولید کنندگان فرش دستباف در قم باید به سمت هنری بافی پیش بروند و کار تجاری‌بافی را به دیگر کشورها واگذار کنند تا بتوانیم در جلب مشتری موفق باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: مرکز ملی فرش ایران برای تحقق تبدیل قم به عنوان مرکز تولید فرش ابریشم در کشور به سرمایه گذاری روی طراحان فرش در ایران اقدام کرده است.

محمدی‌چهر اضافه کرد: مرکز ملی فرش ایران برای سفر طراحان فرش به کشورهای انگلیس، ایرلند و... سرمایه گذاری کرده است تا طراحان با سفر به این کشورها نسبت به سلیقه، رنگ و نقش مورد علاقه آنان آگاهی یافته و پس از تحقیقات میدانی به کشور باز گردند تا بتوانیم بر اساس همان نیازها و سلایق تولیدات خود را بهبود بخشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه قم بتواند به عنوان پایلوت تولید فرش ابریشمی در کشور قرار گیرد باید اقدامات مختلفی انجام شود که مهم‌ترین آنها آگاهی و شناسایی سلیقه مشتریان و سپس ارائه آموزش‌های ‌نوین در طراحی است.
انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcd.s0n2yt0fna26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما