پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۱۹
کد مطلب : 9188
با حضور رییس سازمان دامپزشکی کشورصورت گرفت:

رونمایی ازسامانه اطلاعات مدیریت دامپزشکی استان قم

قم نيوز : قم نیوز: با حضور رییس سازمان دامپزشکی کشوروجمعی دیگر از مسوولان ازسامانه اطلاعات مدیریت دامپزشکی استان قم رونمایی شد.
دکتر سید محسن دستور، رییس سازمان دامپزشکی ایران، عکس از: ایرنا.
دکتر سید محسن دستور، رییس سازمان دامپزشکی ایران، عکس از: ایرنا.
 به گزارش قم نیوز، سید محسن دستور در نشست خبری ۵شنبه که در اداره کل دامپزشکی قم برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن روز دامپزشکی گفت: با استفاده از توان و امکانات لازم در خصوص تضمین سلامت دامی در کشور برای نخستین بار طرح ملی سامانه ثبت اطلاعات نظارت بهداشتی دام در استان قم رونمایی می‌شود.

وی بحث کمبود واکسن و داروهای دامی در بخش هایی از کشور را نادرست عنوان کرد و گفت : دامداران به راحتی می توانند هر واکسنی را که در حوزه بیماری های دامی استفاده می شود، از داروخانه های دامپزشکی کشور تهیه کنند. دستور یادآورشد: سازمان دامپزشکی کشور در سال جاری محدودیت مصرف واکسن شاربن را در ۱۰ استان کشور با توجه به شرایط و کانون بیماری انجام داده و در زمینه بیماری تب برفکی و آبله نیز برنامه هایی را در دست اقدام دارد.

رییس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: فاز نخست طرح ایمن سازی طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل هم در سه استان شمالی کشور اجرا شده که بتدریج تمام استان ها در فازهای بعدی تحت پوشش قرار می گیرند. وی ازراه اندازی آزمایشگاه ها و داروخانه های مرجع در سطح کشور خبر داد و گفت: بر اساس این طرح ، داروها و درمان بیماری دام و طیور در اینگونه داروخانه و درمانگاه ها بصورت تخصصی انجام و کانون بیماری ها نیز با نظارت بیشتری مشخص می شود.

طبق اظهارات رئیس سازمان دامپزشکی کشور ، توسعه نظارت‌های بهداشتی و تضمین سلامت فرآورده‌ها و محصولات دامی در سال جاری از دیگر برنامه‌های قابل اجرا در سازمان دامپزشکی می باشد که امید می رود با کنترل بیماری‌های دامی و تضمین سلامت بیشتر فرآورده‌ها گام‌های بلندتری در زمینه بهداشت دام در بخش‌های تولید، عرضه و مصرف برداشته شود.

شایان ذکر است در این مراسم، مدیرکل سازمان دامپزشکی قم، دکتر رفیعی به همراه جمعی از مسوولان این سازمان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام /100/
https://qomnews.ir/vdch.6nwt23nz6ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما