يکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : 9207
منبع : خبرگزاری قرآنی ایران

آغاز طرح «حفظ قرآن از دوره جنينی» در قم

قم نيوز : قم نیوز : برای اولین بار در کشور طرح حفظ قرآن از دوره جنينی توسط مؤسسه قرآنی «صدای نور» در قم آغاز شد.
آغاز طرح «حفظ قرآن از دوره جنينی» در قم
قم نیوز، محبوبه صادقی، مدير مؤسسه قرآنی صدای نور  با اعلام خبر آغاز طرح حفظ قرآن از دوره جنينی در قم، گفت: اين طرح برای خانم‌های باردار زير نظر پزشكان و حافظان مجرب قرآنی صورت می‌گيرد.

وی یادآور شد: تأثير تحريك صوت قرآن بر روی جنين را در طرحی مطالعاتی به مدت ۱۲ سال بررسی كرده‌ايم و با پزشكان متخصص بسياری نيز مشاوره كرديم تا در نهايت اين طرح امروز به مرحله اجرايی رسيده است.

صادقی با بيان اين‌كه حس شنوايی جنين انسان در چهار ماهگی به‌عنوان اولين حس بدن فعال می‌شود، افزود: خانم‌های باردار از چهار ماهگی در كلاس‌های ما حضور يافته و تا پايان دوران بارداری هر ماه جزء سی قرآن را برای آنان پخش می‌كنيم و طبق يافته‌های علمی مشخص است كه جنين در چهار ماهگی اصوات را از طريق تارهای صوتی مادر می‌شنود.

مدير مؤسسه قرآنی صدای نور تصریح کرد : مادران همزمان با پخش قرآن خود نيز به‌صورت ترتيل قرآن را قرائت می‌كنند و اين تكرار باعث تثبيت حافظه در كودكان می‌شود؛ اين امر با بالابردن سرعت يادگيری در كودك حفظ قرآن را برای او آسان‌تر می‌كند و اگر كودك در دو سالگی شروع به صحبت كند تا سن دو سال و نيم می‌تواند جزء سی‌ام قرآن را حفظ كند. همچنین يكی ديگر از نتايج تحقيقات علمی ما اين است كه اين كودكان زودتر شروع به صحبت می‌كنند و تحقيقات ثابت كرده است كه دور سر اين كودكان مقداری نسبت به ساير كودكان بزرگ‌تر است.

صادقی افزود: طرح بزرگ حفظ قرآن از دوران جنينی از زمان حاملگی زنان در چهار ماهگی آغاز شده و به مدت ۳۰ ماه به طول می‌انجامد و افرادی كه اين طرح را با موفقيت به اتمام برسانند جوايز نفيسی چون كمك هزينه حج عمره، كمك هزينه خريد خودرو، سكه بهار آزادی و جوايز نقدی دريافت می‌كنند بر همین اساس علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت نام در اين طرح به نشانی قم، بلوار امين، روبه‌روی صدا و سيما، مسجد المهدی(عج)، مؤسسه قرآنی صدای نور مراجعه كنند.
انتهای خبر/100/
https://qomnews.ir/vdcj.yehfuqe8asfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سلامتیان
واقعا وقتی این جور خبرها را می شنوم لذت وصف ناپذیری می برم انشاالله خداوند بهشون توفیق بده که این قدر به صورت فعالانه و مبتکرانه وارد عمل می شوند برای شما و دست اند رکاران این طرح بزرگ آرزوی موفقیت می کنم