شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : 9288
منبع : وزارت کشور
استاندار قم بيان كرد:

عزم جدي و عادلانه مسئولان، دو عامل جبران عقب ماندگي هاي استان قم

قم نيوز : قم نیوز: پيريايي در ديدار با معاون وزير راه و شهرسازي بيان كرد: جبران عقب ماندگي هاي شهر و استان مقدس قم نيازمند عزم جدي و عادلانه همه ي مسئولان استان است.
عزم جدي و عادلانه مسئولان، دو عامل جبران عقب ماندگي هاي استان قم
 به گزارش قم نیوز، كرم رضا پيريايي استاندار قم در ديدار با معاون وزير راه و شهرسازي كه به منظور بررسي طرح هاي مرتبط با وزارتخانه مربوطه از مصوبات سفر مقام معظم رهبري برگزار شد، با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به شهر مقدس قم، اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبري به شهر مقدس قم فراهم سازي فضاي كار و پيشرفت استان قم را در پي داشته است كه مايه خير و بركت براي مردم قم بوده است و در اين رابطه مي توان به بهسازي بافت فرسوده و ساماندهي سكونت گاه هاي غير رسمي كه از مصوبات سفر مقام معظم رهبري به شهر مقدس قم است، اشاره كرد.
وي در ادامه سخنان خود با بيان اينكه مشكل سكونت هاي غير رسمي از مشكلات موجود در مديريت استان ها است، عنوان كرد: در شهر مقدس قم اين معضل مضاعف است چرا كه شهر مقدس قم قلب معنويت، فرهنگ و علم در جهان اسلام است و آثار فعاليت در عرصه پيشرفت اين استان، بيشتر نمود پيدا مي كند و مايه سربلندي جمهوري اسلامي را فراهم مي سازد چراكه مقام معظم رهبري خدمت به قم را خدمت به جمهوري اسلامي و جهان اسلام دانسته اند.
استاندار با اشاره به لزوم استفاده از تمامي ظرفيت ها در راستاي پيشرفت استان قم، خاطر نشان كرد: شهر مقدس قم يك جهان شهر است و در راستاي خدمت به يك شهر كه الگويي براي جهان اسلام است، بايد از تمام ظرفيت ها استفاده كرد و اين موضوع ميسر نخواهد شد مگر با همدلي و وحدت مسئولان استان كه زمينه ساز خدمت رساني خالصانه به مردم خواهد شد.
وي در ادامه افزود: مركز بهداشتي درماني مسجد مقدس جمكران، مركز بهداشتي درماني شيخ آباد، سالن ورزشي شيخ آباد، سالن ورزشي مدرسه حضرت ولي عصر(عج)، سالن ورزشي خاتم الانبياء(ص)، سالن ورزشي انقلاب اسلامي و مدرسه ۱۲ كلاسه مهديه از مصوبات سفر مقام معظم رهبري به شهر مقدس قم است كه تا پايان دهه فجر سال جاري به اتمام خواهد رسيد.
پيريايي با بيان اينكه شهرداري شهر مقدس قم يكي از فعالان ترين دستگاه هاي استان است، گفت: استانداري با شهرداري قم همكاري و همدلي ويژه اي را در راستاي توسعه متوازن مناطق شهري شهر مقدس قم دنبال مي كند چراكه جبران عقب ماندگي هاي شهر و استان مقدس قم نيازمند عزم جدي و عادلانه همه ي مسئولان استان است كه در اولويت هاي كنوني مديران استان قرار گرفته است.
در ابتداي اين ديدار نيز كيان پور معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه در راستاي ساماندهي سكونت هاي غير رسمي اظهار كرد: در بررسي هاي انجام شده ۱۷ محله سكونت غيررسمي در شهر مقدس قم شناسايي شده است كه زيربنايي بالغ بر ۲۴۰ هكتار را در بر ميگيرد كه در قالب ۵۲ پروژه قابل اجرا است.
وي در پايان سخنان خود با اشاره به اهداف متعالي نظام و دولت خدمت گزار، اعلام كرد: دولت خدمت گزار در راستاي محروميت زدايي از تمام ظرفيت هاي خود استفاده كرد و يكي از اين ظرفيت ها ارائه اختيارات معاوين وزرا، وزرا، معاونين رئيس جمهور و رئيس جمهور به استاندار ها است كه به اين ترتيب مصوبات استانداران لازم الاجرا است كه پيشرفت استان ها را تسريع خواهد كرد.
انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdci.va3ct1arvbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما