چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : 9413
منبع : خانه ملت
لاریجانی در جمع دانشجویان دانشگاه قم:

کشور بیش از هر زمان دیگری به عالمان وارسته نیاز دارد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی کشور به عالمان وارسته احتیاج دارد، گفت: قم برای دانشجویان این شهر ظرفیتی را ایجاد کرده تا به عالمان وارسته و افرادی متعهد تبدیل شوند تا برای کشور مفید باشند.
کشور بیش از هر زمان دیگری به عالمان وارسته نیاز دارد
به گزارش قم نیوز ، دکتر علی لاریجانی بعد از ظهر امروز چهارشنبه ۲۶ مهرماه با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه قم به سوالات آنها پاسخ داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با قدردانی از بسیج دانشجویی دانشگاه قم برای برگزاری جلسه پرسش و پاسخ گفت: کثرت حجم کارهای این روزهای کشور شدت گرفته و به همین دلیل تاکنون موفق به حضور در جمع شما نبودم.

وی با ابراز خرسندی از اینکه در سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) در جمع دانشجویان حاضر شده، گفت: با توجه به تاکیداتی که مقام معظم رهبری در مورد جمعیت دارند، شما هم بهتر است آستین‌ها را بالازده و به فکر ازدواج باشید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شما در استان مقدسی مشغول تحصیل هستید. مرقد مطهر حضرت معصومه (س) در این شهر قرار دارد و قم کانون تشیع و مراجع تقلید و علمای برجسته تشیع است. این یک ظرفیت خوب برای شما عزیزان است.

وی با اشاره به مطلبی از شهید مطهری، ادامه داد: شهید مطهری اعتقاد داشتند که انسان باید بتواند در کنار علم و ایمان، ‌استعدادهای خود را شکوفا کند؛ در شهر ما زمینه هر دو امر فراهم است، بستگی به همت شما دارد که از وقتتان به درستی استفاده کنید.

لاریجانی ادامه داد: خاطرم است که در دوران نوجوانی که در این شهر درس می‌خواندم، پدرم می‌گفتند حتی شب‌های قدر مقداری به عبادت بپرداز و بقیه ساعات این شب را مشغول مطالعه باش.

وی با بیان اینکه باید ذهن انسان متمرکز باشد تا پیشرفت در علم حاصل شود، تصریح کرد: کسانی می‌توانند در زمینه علمی رشد کنند که ذهن پراکنده نداشته باشند، این قاعده در حالات اخلاقی نیز کاربرد دارد. کسانی در زمینه نفسانی می‌توانند رشد کنند که تمرکز داشته باشند.

وی با یادآوری بخشی از زندگی مرحوم آیت‌الله طباطبایی، گفت: ایشان در قم زندگی می‌کردند و رابطه خوبی با پدرم داشتند و گاهی به مجلس ما می‌آمدند، برای من جالب بود کسی که کوهی از دانش را دارد، چرا اینقدر سکوت می‌کند و کمتر حرف می‌زند.

لاریجانی با بیان اینکه سکوت طباطبایی برای من آموزنده بود، ادامه داد: وی شاگردان زیادی داشت و اساتید قم به وی احترام خاصی قائل بودند، اما سخن را به وقت و با حساب و کتاب می‌گفت. کم‌حرف بود و از ایشان اگر سوالی می‌شد به اندازه همان سوال جواب می‌داد.

وی ادامه داد: مباحثتی که با علما در این شهر برای شما دانشجویان است، فرصتی است تا در زمینه علم و تقویت ایمان تلاش و مجاهدت کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمانی کشور به عالمان وارسته احتیاج دارد، گفت: پیشرفت ایران در گرو داشتن عالمانی وارسته در رشته‌های فنی و غیرفنی است که احساس مسئولیت خوبی به کشور داشته باشد.

لاریجانی با یادآوری پیشرفت‌های هسته‌ای کشور در سال‌های اخیر گفت: پیشرفت هسته‌ای به دلیل وجود افرادی بود که عمر خود را صرف دست یافتن به این فناوری کردند، هم افراد عالمی بودند و هم افراد متعهد که احساس مسئولیت داشتند.

رئیس قوه قانونگذاری با بیان اینکه شهر قم این زمینه را برای شما دانشجویان فراهم کرده است تا به عالمانی وارسته تبدیل شوید، گفت: در اوضاعی که ابرقدرت‌ها برای ایران به راه انداخته‌اند احتیاج به نیروی انسانی متخصص داخلی داریم و باید از ظرفیت داخلی بیش از گذشته استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: باید راه‌های رسیدن به این هدف را شناخت و از طریق علم و ایمان افرادی عالم را پرورش داد.

پایان پیام/115/
https://qomnews.ir/vdci.za3ct1a5pbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما