شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۸
کد مطلب : 9451
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد

مقاوم‌سازی پل نعل‌بندان بر اساس آخرین فناوری‌های روز

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: پل نعل‌بندان واقع در کیلومتر ۶۰ آزاد راه قم ـ تهران بر اساس آخرین فناوری‌های روز مقاوم‌سازی خواهد شد.
مقاوم‌سازی پل نعل‌بندان بر اساس آخرین فناوری‌های روز
به گزارش قم نیوز: محمدرضا قلندر با اشاره به اهمیت بهسازی ابنیه و تأسیسات زیرساختی موجود در جاده‌های استان اظهار کرد: پل نعل‌بندان واقع در کیلومتر ۶۰ آزاد راه قم ـ تهران از جمله بناهایی است که با توجه به گذشت چندین سال از ساخت آن نیازمند یک سری تعمیرات است.

وی افزود: پروژه بهسازی و مقاوم‌سازی این پل با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال در حال انجام بوده و امیدواریم در موعد مقرر به پایان برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه پل نعل‌بندان اتصال‌دهنده شمال و جنوب کشور است گفت: اقداماتی که در راستای مقاوم‌سازی این پل صورت می‌گیرد شامل بهسازی فونداسیون‌های کوله‌ها، اجرای اسکلت فلزی به حجم تقریبی ۲۰۰ تن به منظور اجرای جک برای تعویض نئوپرن و بتن‌ریزی کوله‌ها به حجم تقریبی دو هزار متر مکعب خواهد بود.

وی ادامه داد: خاک‌برداری به حجم دو هزار متر مکعب و بنایی با سنگ لاشه به مقدار تقریبی دو هزار و ۴۰۰ متر مکعب از دیگر اقداماتی است که در ادامه پروژه بهسازی و مقاوم‌سازی پل نعل‌بندان صورت خواهند گرفت.

قلندر با اشاره به قالب‌بندی در نظر گرفته شده برای این پل به مساحت هزار و ۳۰۰ متر مربع خاطرنشان کرد: تقویت ستون‌های میانی و شاه‌تیرها با استفاده از ۳۰ تن میل‌گرد نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: به منظور تقویت تیرهای آسیب دیده نیز تهیه و نصب FRP به مساحت ۶۰ متر مربع در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر بهینه‌سازی و مقاوم‌سازی پل نعل‌بندان همگام با آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا گفت: انجام عملیات نیلنیگ و تزریق سیمان به منظور تثبیت خاک نیز در همین راستا صورت خواهد گرفت.

قلندر خاطرنشان کرد: مقاوم‌سازی پل نعل‌بندان در راستای بهسازی تمام جاده‌ها و ایمن‌سازی مسیرهای پرتردد استان صورت می‌گیرد و امیدواریم این خدمت مورد رضایت مردم شریف استان و زائران قرار گیرد.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdca.mnok49ny65k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما