قم نيوز : قم نیوز: تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه کانون اصلی نهضت‌های ما مساجد بوده است اظهار کرد: دشمن برای از بین بردن این خاصیت و اثر مساجد تلاش می‌کند.
حجت السلام و المسلمین سعیدی: دشمن برای از بین بردن اثرات مساجد تلاش می‌کند
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی شنبه شب در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم در جمع خبرنگاران با اشاره به تعریف نظام مقدس جمهوری اسلامی از مساجد اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی،‌ امام و شهیدان، رهبری مقام معظم رهبری، تشویق مراجع عظام و عشق و شور جوانانی که این مجموعه‌ها را اداره می‌کنند به ویژه کانون‌های فرهنگی و هنری، مساجد به آنچه مدنظر اسلام بوده برگشته است.

وی نمایشگاه توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هنرمندی‌هایی که در ابعاد مختلف در این نمایشگاه در معرض نمایش قرار داده شده است انصافاً کار خوب و سنگینی است.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) با تاکید بر تقویت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد توسط مسئولان اظهار کرد: امیدواریم اراده و همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با تشویق‌های مسئولان بیشتر شده و نتایج بهتری در آینده حاصل شود.

وی در خصوص تاکید مقام معظم رهبری برای رسیدن مساجد به مسجد تراز اسلام اظهار کرد: کسانی که در مدیریت مساجد دخالت دارند باید با یکدیگر هماهنگ باشند و با یک مدیریت واحد،‌ سیاست‌های خود را به مرحله اجرا بگذارند تا نتایج خوبی گرفته شود.

سعیدی با بیان اینکه در مردم این علاقه وجود دارد ابراز داشت: در امور مساجد مهم محور است که باید این محورها خود را با نیازهای جامعه تطبیق دهند.

وی با بیان اینکه کانون اصلی نهضت‌های ما مساجد بوده است و هست تاکید کرد: باید این نقش را حفظ کنیم زیرا دشمن برای از بین بردن این خاصیت و اثر مساجد تلاش می‌کند.

تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ابزارهای حفظ مساجد به عنوان محور اصلی فعالیت‌ها را حضور دائم، برنامه‌های متنوع، اخلاص به خدا و توسل به حضرت ولی عصر(عج) ذکر کرد.

وی در پاسخ به سئوالی در ارتباط با توجه به زیبایی مساجد در جهان اسلام و توجه کمتر به این امر در مساجد کشور گفت: در جمهوری اسلامی آنقدر که به محتوا و الهام‌بخشی مساجد فکر می‌شود به زیبایی توجه نمی‌شود.

سعیدی تاکید کرد: البته این مسئله مشکلی هم ندارد چون مساجد آنها زیبا هستند و روح ندارند مساجد ما روح دارند و زیبایی آنها کم است که ان‌شاءالله آن هم خوب می‌شود.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdce.o8objh8n79bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما