قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید با اشاره به اوضاع کشور سوریه گفت: غربی‌ها در کشور سوریه هزینه‌های بسیاری می‌کنند تا بشار اسد را سرنگون کنند زیرا وی در برابر اسرائیل ایستادگی می‌کند.
آیت‌الله نوری‌همدانی: ایستادگی بشار اسد در برابر اسرائیل دلیل هجوم غرب به سوریه است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر در دیدار جمعی از افسران نیروی زمینی سپاه پاسداران سراسر کشور با اشاره به وقوع ۶۴ جنگ در ۱۰ سال حکومت پیامبر(ص) در مدینه اظهار کرد: این موضوع نشان‌دهنده اهمیت موضوع جهاد در اسلام است.

وی ادامه داد: جهادهای پیامبر یکی از موضوعات مهم در سیره ایشان است که باید توسط کارشناسان مورد تحلیل قرار بگیرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه جنگ‌های پیامبر(ص) تاثیر بسزایی در پیشرفت اسلام داشته است خاطر نشان کرد: در تعدادی از این جنگ‌ها پیامبر(ص) در صف نخست حضور داشتند.

وی بیان داشت: دقت در چگونگی انجام این جنگ‌ها می‌تواند برای جامعه اسلامی بسیار آموزنده و مفید باشد.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به تاکید قرآن بر ضرورت ایستادگی در برابر دشمنان گفت: سستی نکردن در تعقیب دشمن حتی در شرایطی که انسان در رنج و سختی قرار گرفته از نکاتی است که قرآن آن را برای ما واجب شمرده است. وی با اشاره به توجه قرآن به جنگ احد ادامه داد: این جنگ دومین جنگی است که پیامبر(ص) در آن حضور داشت و در سال سوم هجرت اتفاق افتاد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: در جنگ بدر مسلمانان فاتح و پیروز شده و توانستند دشمنان بزرگ اسلام مانند ابوجهل را از سر راه بردارند. وی با اشاره به شکست مسلمانان در جنگ احد گفت: باید به دلایل این پیروزی‌ها و شکست‌ها دقت کرد و با درس گرفتن از آن راه‌های مقابله با دشمنان اسلام را شناخت.

آیت‌الله نوری‌همدانی اضافه کرد: در جنگ احد ابتدا تعداد لشکریان پیامبر(ص) به هزار نفر می‌رسید اما عده‌ای تا شرایط را دشوار دیدند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کردند. وی با منافق خواندن افرادی که در نیمه راه مسلمانان را رها می‌کنند، افزود: این افراد از ابتدا نیز قصد جان‌فشانی در سختی‌ها را نداشته‌اند اما برای منافع خود به صورت موقت با مسلمانان همراه شدند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به پیروزی ابتدایی مسلمانان در جنگ احد ابراز داشت: غرور پس از این پیروزی و اطاعت نکردن از امر پیامبر(ص) موجب شد که این پیروزی به شکست تبدیل شود.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع به ما می‌آموزد که همواره باید پیرو امر ولی خود باشیم تا در شرایط دشوار در برابر توطئه‌های دشمن پیروز شویم.

آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: همین پیروی نکردن از کلام فرمانده در جنگ احد خسارات بسیاری به مسلمانان وارد کرد و موجب شد حمزه عموی پیامبر(ص) شهید شود.

وی با اشاره به جنگ روانی کفار با مسلمانان ادامه داد: در این جنگ روانی مسلمانان با هدایت پیامبر(ص) در برابر کفار صف‌آرایی کرده و هر شعار دشمن را با شعارهای اسلامی پاسخ می‌دادند.

این مرجع تقلید گفت: همین موضوع به ما نشان می‌دهد که در برابر جنگ روانی دشمن نباید ساکت بود و هر شعاری را باید با پاسخ مناسب بی‌اثر کرد.

وی با اشاره به نگاه قرآن به جنگ‌های پیامبر(ص) اظهار داشت: قرآن داستان این جنگ‌ها را با نگاه تربیتی و برای درس گرفتن مسلمانان نقل می‌کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: وظیفه هر مسلمانی این است که در برابر دشمن ساکت نمانده و با وجود تمام سختی‌ها مقاومت کند.

وی با اشاره به پیام رهبر انقلاب به کنگره عظیم حج ادامه داد: این پیام بسیار تأثیرگذار بود و مورد توجه گروه‌های مختلف مسلمانان قرار گرفت.

این مرجع تقلید خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب در این پیام به مسائل مختلف جهان اسلام و دشمنی‌های استکبار اشاره کردند و مقابله با این دشمنی را نیازمند ایستادگی و وحدت مسلمانان دانستند.

وی بیان داشت: دشمن با روش‌های مختلف از جمله اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی تلاش می‌کند مسلمانان را از رسیدن به اهداف خود باز دارد اما موفق نخواهد شد.

آیت‌الله نوری‌همدانی اظهار کرد: آخرین حربه‌ای که استکبار در دشمنی با مسلمانان استفاده کرد، قطع شبکه‌های برون‌مرزی بود که البته این اقدامات کاری از پیش نخواهد برد و مسلمانان علاقه‌مند به انقلاب اسلامی صدای این انقلاب را با هر وسیله‌ای دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به اوضاع کشور سوریه تاکید کرد: غربی‌ها در کشور سوریه هزینه‌های بسیاری می‌کنند تا بشار اسد را سرنگون کنند زیرا وی در برابر اسرائیل ایستادگی می‌کند.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdch.znwt23n-vftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما