قم نيوز : رئیس دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم از بورس شدن دانشجویان این دانشگاه در بخش صنعت خبر داد
دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بورس صنعت می شوند
دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بورس صنعت می شوند
به گزارش قم نیوز محمد رستمی از آغاز پذیرش دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: داوطلبان می توانند از ۲۴ مردادماه سال جاری با مراجعه به سایت سازمان سنجش در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در ۱۲ رشته نسبت به ثبت نام در این دانشگاه اقدام کنند.

وی با تاکید بر سیاست دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مبنی بر ارتقاء مهارت و مسئله محور بودن رشته‌های تحصیلی تصریح کرد: برهمین اساس دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در سه گروه فناوری اطلاعات، هنرهای تجسمی و حوزه کسب و کار دانشجو می‌پذیرد.

 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قم با تبیین رشته های این سه گروه گفت: موشن گرافی، حسابداری، طراحی صفحات وب و مترجمی زبان انگلیسی از جمله رشته‌های  تحصیلی این دانشگاه محسوب می‌شود.

رستمی در بخش دیگری از سخنان خویش از بورس دانشجویان این دانشگاه از سال تحصیلی جدید خبر داد و عنوان کرد: دانشجویان تا به حال در مراکز علمی کاربردی بورس نشده‌اند و برای نخستین بار دانشگاه جهاد دانشگاهی در بخش صنعت چنین رویکردی را اتخاذ کرده است و این کار موجب ارتباط و تعامل حوزه صنعت و تأمین نیروی آن‌ها از میان دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی نیز می‌شود.

وی با اشاره به شرایط بورس شدن دانشجویان این دانشگاه گفت: دانشجویانی که مرتبه و ظرفیت علمی خوب یا رتبه و معدل بالایی دارند از طرف صنعت، بورسیه می‌شوند تا هزینه تحصیل آن‌ها در دانشگاه علمی کاربردی پرداخت شود و در مقابل آن دانشجو نیز متعهد می‌شود در مدت زمانی که مشغول  تحصیل است و پس از آن در بخش صنعت فعالیت کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی قم اضافه کرد: یکی از مهمترین سیاست‌هایی که در این دانشگاه به آن توجه می‌شود تربیت دانشجویان به اصطلاح «دست به آچار» است و از تربیت دانشجویان نخبه به معنای نظری پرهیز می‌شود.

وی با تاکید براینکه به کاربردی بودن رشته‌های تحصیلی در این دانشگاه به صورت جدی مورد توجه قرار می گیرد، گفت: رشته‌های این دانشگاه ویژه بازار کار بوده و از تنوع بالایی برخوردار است.

رستمی با ذکر مثالی به تمایز رشته‌های این دانشگاه با سایر دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اگر در دانشگاه تهران در رشته‌های مهندسی کامپیوتر در رشته‌های نرم افزارو سخت افزار دانشجویان به تحصیل می‌پردازند در این دانشگاه رشته‌های فناوری اطلاعات، اینترنت و شبکه، برنامه نویسی تحت وب، برنامه سازی کامپیوتری، امنیت شبکه و... ارائه می‌شود که در واقع به رشته‌های اصلی گرایش تخصصی داده شده تا دانشجویان با مهارت وارد بازار کار شوند.

رستمی با تاکید براینکه در حوزه‌های بسیاری از صنعت نیاز به نیرو وجود دارد گفت: تربیت نیروی با مهارت توسط این دانشگاه انجام می‌شود و بورس می‌تواند این دو را به یکدیگر متصل کند که در این راستا صنعت حاضر است در مقابل تربیت دانشجویی که مهارت مورد نیاز را داشته باشد هزینه نیز پرداخت کند.

وی با تبیین ساعات کارورزی دانشجویان این دانشگاه گفت: دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در هر مقطع تحصیلی ۵۳۰ ساعت کارورزی و کاربینی و پروژه‌های عملی دارند که براساس کارشان در صنعت باید انجام شود و به این ترتیب دانشجو در طول تحصیل برای کارفرما نیز کار می‌کند و به این صورات بخش صنعت و دانشگاه به طور مشترک یک دانشجو را تربیت می‌کنند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdchwwnw.23n6xdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما