دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۷
کد مطلب : 99159

همراهی جامعه با امام برای عبور از فتنه­‌ها امری ضروری است

قم نيوز : عضو خبرگان رهبری با تبیین چگونگی اظهار و غلبه دین حق در عالم و عبور از فتنه­‌های سخت گفت: برای اظهار دین الهی و عبور از فتنه­‌های ایجاد شده توسط جریان کفر و نفاق، قرار گرفتن در طرح هدایت امامان الهی و اطاعت از ایشان در همه­ زمینه­‌ها، یک امر مسلّم است.
همراهی جامعه با امام برای عبور از فتنه­‌ها امری ضروری است
همراهی جامعه با امام برای عبور از فتنه­‌ها امری ضروری است
به گزارش قم نیوز آیت الله سید محمد مهدی میرباقری در مراسم عزاداری ماه محرم در مدرسه مبارکه فیضیه با اشاره به موضوع درگیری بین حضرت سیدالشهدا(ع) و جریان انحرافی که بعد از رحلت نبی گرامی اسلام(ص) شکل گرفت، دین حق را مهمترین عامل این درگیری بیان کرد و گفت: انبیای الهی در طول تاریخ به دنبال برپایی دین حق و هدایت مردم به سمت دین اسلام بودند و در مقابل، جریان فراعنه و مستکبرین عالم به دنبال منحرف کردن مردم از مسیر هدایت الهی و دعوت آن­ها به دینی بودند که خود برای مردم پایه ریزی کرده ­بودند.

وی در ادامه افزود: امام حسین(ع) با قیام خود در برابر جریان بنی­ امیه به دنبال بازگرداندن مردم از دین اُمَوی به سرکردگی یزید بن معاویه و دعوت آن به مدار هدایت الهی و دین مبین اسلام بود.

عضو خبرگان رهبری در ادامه­ بررسی جریان نفاق در داخل ادیان الهی به تبیین ریشه­‌های شکل گیری این جریان پرداخت و گفت: بر اساس آیات شریف قرآن، اصلی‌ترین هدف جریان نفاق برای بدعت گذاری در دینِ رسولان الهی، تشکیل یک پایگاه اجتماعی در میان مردم و معرفی خود به عنوان صاحبان اَمر است که در نهایت به ادعای ربوبیت از جانب آن­ها ختم می‌­شود.

میرباقری با اشاره به انواع تحریف در ادیان الهی به وسیله جریان نفاق، به ادعای یهود و مسیح در باب فرزند داشتن خداوند اشاره کرد و افزود: گاهی جنس این تحریف­‌ها متفاوت شده و از تحریف در اصل توحید به تحریف در جریان تحقق توحید تبدیل می­شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تبیین اراده قطعی خداوند برای نابودی جریان نفاق و اظهار تامّ و کاملِ دین مبین اسلام در عالم گفت: مسیر اظهار دین حق، یک مسیرِ پر فراز و نشیبی است و به سادگی اتفاق نمی­افتد.

وی در ادامه با اشاره به پیچیدگی­‌های طرح جبهه نفاق در مقابل جریان هدایت الهی و دین حق افزود: امیرالمؤمنین(ع)، در خطبه­ پنجم از کتاب شریف نهج البلاغه بعد از آنی که جریان سقیفه توانست مسیر خلافت الهی را تغییر دهد، در مقابل پیشنهاد ابوسفیان و معاویه برای مقابله با جریان نفاق فرمودند «برای عبور از امواج فتنه آنگاه که بر می خیزد، باید از کشتی نجات استفاده کرد و نمی­‌توان با خود فتنه از دل فتنه عبور کرد.» امیرالمؤمنین در ادامه فرمودند: اِمامی که مردم او را همراهی نمی‌­کنند چاره ای جز تحمل ندارد.

میرباقری در ادامه­ بیان خطبه، به آمادگی امام علی(ع) برای شهادت در هر لحظه‌­ای اشا­ره کرد و افزود: آنچه موجب سکوت امیرالمؤمنین(ع) در برابر جریان نفاق شد، اسراری بود که اگر بیان می­‌شد همه مردم به یک اضطراب بلند مدت گرفتار شدند.

وی در ادامه به ضرورت همراهی جامعه با ولی الهی در این فراز و نشیب­‌ها اشاره کرد و گفت: برای اظهار دین الهی و عبور از فتنه­‌های ایجاد شده توسط جریان کفر و نفاق، قرار گرفتن در طرح هدایت امامان الهی و اطاعت از ایشان در همه­ زمینه‌­ها، یک امر مسلّم است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به آیات 8 و 9 سوره مبارکه «صفّ» و غلبه نهایی دین حق در عالم به تبیین وظایف امت اسلامی در برابر جریان نفاق پرداخت و خاطرنشان کرد: ایمان به خدا و رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و جهاد در راه خدا به وسیله جان و مال از وظایف مهم امت اسلامی برای مقابله با پیچیدگی­‌های طرح جبهه نفاق است و اگر کسی امکانات خود را در این مسیر استفاده نکند، همین امکانات برای او عذاب اَلیم است.

میرباقری در فراز پایانی سخنان خویش با بیان اینکه اگر کسی وارد تجارت با خدا نشود و امکانات و ظرفیت خود را در مسیر هدایت الهی به کار نگیرد قطعاً دچار عذاب الهی می­‌شود، افزود: اگر کسی جان و امکانات خود را خرج دین خدا نکند، این امکانات در نهایت، خرجِ جبهه کفر و نفاق می‌­شود.

وی در ادامه با اشاره به شلّاق های دستگاه مستکبرین عالم در زمان فعلی، تنها مسیر رهایی مؤمنین از این عذاب الیم را حضور در طرح هدایت نبی اکرم صلوات الله علیه و سوار شدن بر کشتی نجات امام حسین(ع) دانست.  

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccosqo.2bqop8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما