قم نيوز : قم نگار: برگزاری همایش‌های بی مخاطب این روزها به یک اپیدمی تبدیل شده و به صورت روز افزون در حال افزایش است. همایش‌هایی که تنها مخاطب آن برگزار کنندگان هستند و گاهی چند خبرنگار.
اندر احوالات همایش های بی مخاطب/ پول‌هایی که خرج هیچ می‌شوند
به گزارش قم نگار، برگزاری همایش‌های بی مخاطب این روزها به یک اپیدمی تبدیل شده و به صورت روز افزون در حال افزایش است. همایش‌هایی که تنها مخاطب آن برگزار کنندگان هستند و گاهی چند خبرنگار.

سنت دیر به مهمانی رفتن برای اثبات پرستیژ بالای مدعوین هم موضوع دیگری است که کم و بیش این روزها با آن مواجه هستیم. پرستیژ بالایی که اگر همه با هم به آن اعتقاد داشته باشیم وجود مقررات و نظم و حتی زمان چیزی بی ارزش محسوب می‌شود.

در این میان باید از جنبه دیگری مانند هزینه‌های سرسام آور برگزاری این نوع مراسم هم یادی کرد مخصوصاً زمانی که این همایش‌ها و مراسم‌ها بدون مخاطب می‌ماند و کسی در آن شرکت نمی‌کند.

صبح امروز یکی از این دست مراسم در قم برگزار شد. مراسمی که در دعوت نامه ارسالی برای خبرنگاران ساعت شروع آن ۸ صبح اعلام شده بود اما در نهایت پس از تأخیر یک ساعت و نیمه با حضور تنها بیست الی سی نفر آغاز شد.

نکته ای که درک موضوع را سخت تر می‌کند این است که همایش عنوان " سراسری" و " کشوری" را هم با خود یدک می‌کشد! همایشی سراسری که با یک ساعت و نیم تأخیر برگزار می‌شود و مهمانان اصلی آن از شخصیت‌های کشوری هستند!

این مراسم هم مانند همه همایش ها تمام شد؛ اما بد نیست چند نکته ای را به عنوان تلنگر به برگزار کنندگان این مراسم گوشزد کنیم.

۱. مراسمی که ادعای سراسری بودن دارند قاعدتاً باید در اندازه و حد سراسری بودن برگزار شود و تأخیر در آغاز مراسم آن هم یک و نیم ساعت قطعاً توهین به شعور شرکت کنندگان است.

۲. بد نیست آقایان برگزارکننده به این سؤال پاسخ دهند هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی چیست؟ آیا هدف حل گره و مشکلات است یا قرار است با هزینه‌های میلیونی این مراسم دردی بر دردها افزوده شود؟

۳. رسم جدید سلفی گرفتن آقایان مدیر در چنین همایش‌هایی جزء کدام شیوه و سنن قرار دارد که به تازگی نه تنها اندک محتوای مراسم مورد توجه نیست بلکه از مهم‌ترین شخصیت شرکت کننده در مراسم تا مسئول پذیرایی در حال عکس برداری در زوایای مختلف است؟ تا کی باید این معضلات فرهنگی وجهه مردم و مسئولین را مخدوش کند؟

۴. بهتر نیست به جای برگزاری اینگونه دورهمی های آقایان مدیر که در ۹۰ درصد موارد سخنران بر لزوم اقدامات فرهنگی برای حل مشکل مورد نظر در برگزاری همایش تاکید دارد این هزینه‌ها به صورت هدفمند و متمرکز در خدمت امور مربوطه قرار گیرد تا شاید گره جدیدی بر کار افزوده نشود؟

در نهایت با اینکه برگزاری برخی همایش‌ها ضروری به نظر می‌رسد اما باید این نکته را یادآوری کرد که برگزاری همایش‌های عمدتاً سراسری به هر قیمتی قابل قبول نیست و مسئولان باید در این زمینه پاسخگوی مردم باشند.

انتهای پیام/130
https://qomnews.ir/vdca6wne.49num15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما