سه شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : 36116
با جلوگیری از حضور خبرنگاران مستقل مشخص شد

آیا صدا و سیما از علنی شدن تذکرات مراجع عظام تقلید می‌هراسد؟

قم نيوز : قم نگار: در حالی که دیدارهای اکثر مسئولان و مدیران کشوری و ملی با مراجع عظام تقلید، با حضور رسانه‌ها انجام می‌شود و علی‌رغم آمادگی این بزرگان برای پوشش خبری دیدارهایشان با صدا و سیما، مشخص نیست چرا صدا و سیما از علنی بودن دیدارهایش با مراجع تقلید می‌هراسد!
تصویر دیدار اخیر صدا و سیمای قم با آیت الله نوری همدانی که از حضور خبرنگاران توسط صدا و سیما برای پوشش این خبر، جلوگیری شد.
تصویر دیدار اخیر صدا و سیمای قم با آیت الله نوری همدانی که از حضور خبرنگاران توسط صدا و سیما برای پوشش این خبر، جلوگیری شد.
به گزارش قم نگار، مراجع عظام تقلید و بزرگان حوزه، ستون‌های فقاهت جامعه اسلامی هستند و با تذکرات و راهنمایی‌های خود، همواره راهنمای مردم، دستگاه‌های اجرایی و مسئولان بوده‌اند. مسئولان کشوری و لشگری نیز تذکرات مراجع عظام تقلید را به گوش جان می‌خرند و جز در موارد خاصی مانند دیدارهای رئیس جمهور یا سران قوا و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی، همواره در حضور خبرنگاران، مسائل و مشکلات را بیان کرده و از کارهای خوب تقدیر و کارهای اشتباه را گوشزد می‌کنند.

حتی اگر قرار باشد تذکری به دستگاهی، علنی نشود، مراجع عظام یا دفاتر ایشان، پس از دیدار، نکات مورد اشاره را با خبرنگاران در میان می‌گذارند و خبرنگاران نیز با رعایت امانت و مصلحت، به اطلاع رسانی اقدام می‌کنند.

در این میان یکی از تنها دستگاه‌هایی که در مقام اطلاع رسانی، بر حضور حداکثری خود در تمامی دیدارها اصرار کرده اما دیدارهای خود را خصوصی برگزار می‌کند، صدا و سیماست.
رسانه ملی در دیدارهای خود با مراجع که بیشتر با تذکرات و انذار و تبشیر مراجع عظام همراه است، انحصار خبری را اعمال کرده و تنها به خبرنگاران صدا و سیما اجازه حضور می‌دهد. کاری که هیچ رسانه دیگری انجام نمی‌دهد.

این احتمال مطرح است که به علت سابقه انتقاد مراجع از رویه صدا و سیما، این سازمان از علنی شدن انتقادات مراجع عظام تقلید هراس دارد. اینجاست که باید بگوییم، صدا و سیما صالح به تصمیم گیری در انتشار اخبار خود نیست و باید رسانه‌های دیگر، بی طرفانه مطالبات مراجع تقلید را منتشر کنند و صدا و سیما نیز در کنار آنها دست به پوشش بدهد.

به نظر می رسد که وقت پایان دادن به انحصار خبری صدا و سیما بر رسانه های دیداری و شنیداری فرا رسیده است و مسئولان قانونگذاری کشور باید به انحصار سازمانی که در انتشار انتقادات دیگران از خود به سانسور مبادرت می‌ورزد، پایان دهند.

از سوی دیگر برخورد توهین آمیز مسئولان صدا و سیمای قم در جلوگیری از ورود خبرنگاران و بستن راه ایشان، آن هم در حالی که اگر کسی راه خبرنگاران خودشان را ببندد، صدایشان را به عرش می‌رسانند، باید مورد بازبینی و برخورد جدی مسئولان نظارتی و بیوت مراجع تقلید قرار گیرد زیرا این برخوردها، سبب دوری اصحاب رسانه از کار خبر می‌شود و دود این کار، به چشم جامعه می‌رود.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcg3q9w.ak93q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

سرباز گمنام
تکبیر( الله اکبر) صدا وسیما انچه که به نفعشان باشد انعکاس میدهند .من برای مشکلاتی عده ای ازاهالی دعوتشان کردم نیامدند.