پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۳۸
کد مطلب : 5779

پیاده روی خیابان صفائیه یا پارکینگ اختصاصی بانک؟

قم نيوز : قم نیوز: در خیابان صفائیه قم جای پارک به سختی پیدا می‌شود و وقتی هم پیدا می‌شود، برای آن باید پول پرداخت کرد. اما در این میان یکی از بانک‌ها، با تکیه بر قدرتی که دارد، پیاده رو را تبدیل به پارکینگ اختصاصی خود کرده است.
پیاده روی خیابان صفائیه یا پارکینگ اختصاصی بانک؟
سرویس شهری قم نیوز: اگر زمانی گذرتان به خیابان صفائیه قم افتاد و اتفاقا با ماشین شخصی هم بودید، خیلی دنبال جای پارک نگردید زیرا جز ساعات اولیه صبح و برخی ساعات دیگر مثل بعد از ساعت اداری و نیمه های شب، کمتر کسی می تواند جای خالی برای پارک کردن پیدا کند.

البته اگر شانس با شما یار باشد و جای پارکی هم پیدا کنید، با حضور پارکبان ها و دستگاه‌های کارت خوان و پلیس‌های وظیفه شناس مواجه می‌شوید و مجبور می‌شوید به سرعت برای هر ساعت پارک، مبالغی پرداخت کنید. در واقع یا جای پارکی نیست یا اگر هست، باید برای آن پول داد.

اما صبر کنید، ممکن است شما یکی از کارمندان بانکی که در خیابان صفائیه واقع است، باشید. خب وضع برای شما فرق می‌کند. به لطف اجبار شهرداری برای عقب نشینی، حالا یک محوطه خالی جلوی بانک شما هست، که با چیدن گلدان و گذاشتن غیر قانونی میله‌ای که نقش در را بازی می‌کند، شما صاحب یک پارکینک اختصاصی، آن هم درست جلوی در محل کارتان شده‌اید.


پارکینگی که نه پارکبان می‌خواهد، نه پلیسی در آن شما را جریمه می‌کند و نه نگرانی بابت پر شدن آن دارید چون کلید آن دست سرایدار بانک است.

اما آیا چنین کاری درست است؟ مطابق قانون، پیاده‌روها، متعلق به شهروندان هستند. با اقدام خوب شهرداری، طرح تعریض خیابان صفائیه در حال اجراست و مالکینی که برای نوسازی اقدام می‌کنند، باید به میزان زیادی عقب نشینی کنند اما قرار نیست این فاصله با خودورهای کارکنان بانک .... پر شود!


از سوی دیگر اگر چه مشابه چنین فضای در مقابل بانک های دیگر خیابان صفائیه که به تازگی نوسازی شده‎‌اند، وجود دارد، اما این پارکینگ اختصای در مقابل هیچ یک ایجاد نشده است و این نشان از قدرت بانک ... دارد!

در زحمت کشی کارکنان بانک و نظم بی مثالشان که همیشه چند دقیقه به پایان وقت اداری در شعبه شان را می‌بندند، تردیدی نیست اما قرار نیست این آقایان زحمت کش، پیاده رو اشغال کنند. از نیروی انتظامی انتظار می‌رود این خودروها را هم همانند خودروهایی که در کوچه‌ای فرعی خیابان صفائیه پارک می‌کنند، جریمه کند و از شهرداری نیز این انتظار به جاست که سد معبر بانک .... واقع در خیابان صفائیه را که با گلدان‌های گل ایجاد شده است را از بین ببرد.

البته شاید جمله معروف در کتاب "مزرعه حیوانات" جورج اورول درست باشد، که اگر چه همه با هم برابرند ولی بعضی‌ها برابرترند، و اگر این طور باشد از شهرداری و نیروی انتظامی کاری بر نمی آید و این بانک ... است که بر مردم حکومت می‌کند!

* قم نیوز برنامه جامعی برای اعلام موارد مشابه از سوی مردم به وسیله پیامک و تلفن گویا دارد که به زودی با اعلام شماره پیامک و شماره تلفن گویا، با کمک مردم خوب استان قم، موراد مشابه را در دیگر مناطق استان قم، منعکس کند.

انتهای پیام / 101/
https://qomnews.ir/vdcj.aeifuqeahsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

شهروند
دست آقايان شهرداري درد نكند كه با يك ميوه فروش سيار با چه شدت برخورد مي كنند ولي با بانك طرف قرارداد خودشون نه .
جاي تامل نداره ؟؟؟؟
حزب الله
حتما هزينه پياده رو پرداخت كرده و ملك عمومي را خريده