يکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : 2817

تبعیض در آموزش دیپلماسی دیجیتال به خبرنگاران قمی

قم نيوز : قم نیوز: دوره دیپلماسی دیجیتال وزارت خارجه که هفته گذشته برگزار شد، خبرنگاران فعال رسانه‌های گروهی قم را در بر نگرفت.
تبعیض در آموزش دیپلماسی دیجیتال به خبرنگاران قمی
به گزارش قم نیوز، روز 27 آبان ماه، اصحاب رسانه قم برای شرکت در دوره‌‌های آموزشی دیپلماسی دیجیتال وزارت امور خارجه، راهی تهران شدند.

اما کاروان خبرنگاران قمی، شامل همه خبرنگاران فعال رسانه‌های گروهی قم نمی‌شد. شاید نیمی از این عده از جمله کسانی بودند که در نشست‌های خبری عمدتا غائب هستند یا خبرهایشان در رسانه خاصی منتشر نمی‌شود. این کاروان، ناقص بود اما چرا و چه کسی مسئول است؟

اطلاع رسانی در خصوص اعزام گروه خبرنگاران قمی به این دوره آموزشی مهم بسیار ضعیف بود؛ بطوری که هیچگونه اطلاع رسانی به رسانه هایی مانند پایگاه خبری قم نیوز، خبرگزاری رسا و آینده روشن انجام نشد. البته حمید مکارم، رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قم، در نشستی خبر از برگزاری این دوره داده بود اما احتمالا در موقع برگزاری آن، سیاست چراغ خاموش برای گزینش خبرنگاران خاص، اتخاذ شده است.

انتظار می‌رفت با تشکیل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان قم که در هفته‌های گذشته سالگرد آن گرامی داشته شد، ارتباط میان خبرنگاران قمی و این دفتر به شکل بهتری ادامه یابد که ظاهرا دست‌هایی جلوی این کار را گرفته‌اند.

قم نیوز، به صورت جدی، پی گیر عوامل دعوت نشدن بخش عمده‌ای از خبرنگاران قمی به دوره آموزش دیپلماسی دیجیتال وزارت امور خارجه خواهد بود چرا که این گونه تبعیض‌ها اگر از ابتدا مورد اعتراض قرار نگیرد، به تدریج به عنوان رویه ثابت سازمان‌های دولتی در خواهد آمد.
https://qomnews.ir/vdcj.ve8fuqeoasfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما

قدری بی انصافی کردید
امیر
از کی تا حالا خودتون رو جزو آدمیزاد حساب می کنین. معلوم نیست از کجا اومدید و چه کار می کنین. تازه چرا توی همین. مصاحبه ای که اشاره کردین نبودین. اصلا کجا هستین؟

-----
در این مصاحبه خبرنگار و عکاس ما حضور داشته اند.
حسین کبابی
من با این نظر شما موافقم .واقعا بیشتر خبرنگاران فعال از این مسئله بی بهره شدند!نمی دانم که ما خبرنگاران قمی تاکی باید شاهد اینگونه تبعیضها باشیم؟
فقاهتی
با سلام این دوره سال گذشته قرار بود برگزار گردد و شرط ان هم حداقل مدرک لیسانس بود وقتی علت را جویا شدم متوجه شدم که متاسفانه اغلب خبرنگاران قمی از این شرط برخوردار نبودند.امسال نیز دعوت از سوی خود دفتر نمایندگی وزارت خارجه صورت گرفت نه ارشاد و تنها ارشاد برنامه ایاب و ذهاب را ساماندهی نمود.
سیدعلی
آقای فقاهتی، اصلا به بعضی از رسانه ها اطلاع رسانی نشده بود. بنده به جای لیسانس، فوق لیسانس برای ارائه دارم و اکثر همکاران من نیز واجد این شرط هستند. بحث تبعیض در اطلاع رسانی توسط ارشاد است البته اگر به قول شما ارشاد مسوول اطلاع رسانی بوده است.